Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-13, 18:41   #12
Raimond
 
Raimonds avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Finland
Inlägg: 181
Sharp$: 4518


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Så kan det absolut vara, det har jag tänkt på. Men är detta en självklarhet? I längden har du nog rätt i det, men det är också sällan toppmatcher slutar oavgjort. Många vill avgöra, mycket står på spel, ett mål blir guld värt eftersom lagen inte underskattar varandra, samtidigt som bottenlag ger järnet mot serieledare. Har man inga siffror på saker måste man i alla fall ifrågasätta sina teorier. Jag har dock funderat på hur jag ska undersöka saken, och det kommer jag att göra. Du har med stor sannolikhet rätt och därav böckernas högre procent på kryss.
Det är nog de fetstilta som är nyckelorden om man vill bli vinnande. Det kan inte jag påstå att jag ännu är men jobbar på det

Enda sättet att få någon pålitlig statistik på hur olika rankade lag spelar mot varann är nog att ranka lagen och gå igenom x antal säsonger bakåt hur det har gått då A mött A, A mött B, B mött C osv. mycket jobb men säkert värt det. En sak man bör komma ihåg då man gör det är att om t.ex. Tottenham i år är rankat som A+++ så betyder det inte att de var det för tre år sedan. Så man borde ha en aktuell ranking för varje säsong för att komma fram till "korrekt" statistik. Det blev lite flummigt men kanske du förstår vad jag menar.
Raimond är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat