Datum: 2012-02-14
Tid: 20:00
Sport: Bandy
Land: Sverige
Liga: Elitserien
Match: Edsbyn - Villa Lidköping BK
Period: ft
Spel: Villa Lidköping BK
Insats: 2.00
Odds: 2.350
Bolag:
Motivering:
Edsbyn - Villa Lidköping
Jag kan inte låta bli att reka den här matchen trots att min förra rek som jag kände så bra inför gick åt pipsvängen.
Då var det hemmastarka Kungälv som tog emot ett formsvagt Bollnäs med en skadad toppspelare.
Imorgon på allahjärtansdag är det istället formsvaga Edsbyn som tar emot toplaget Villa Lidköping.
Edsbyn har inte fått spelet spelet att stänma senaste tiden, senaste vinsten mot ett lag som inte är avhängt kom mot Broberg/Söderhamn den 9/12 (6-4)
Sen dess har dom visserligen vunnit matcher, 2 vinster mot Vetlanda (12:a)
1 vinst mot Kalix (13:e) och senast vinst mot Sirius (11:a), en match som för övrigt ansågs oförtjänt av dom som såg livestreamen.
Villa Lidköping har däremot presterat väldigt bra senaste tiden. Senaste förlusten hittar vi 30/12. Från nyår har Villa vunnit 9 raka matcher, senaste matchen mot VSK såg Villa ut att förlora när VSK ledde med 3-6 om jag inte minns fel men Villa gav inte upp och till sist hade dom vunnit med 9-8.
Senast Villa och Edsbyn mötte varandra vann Villa med 8-1. Nu blir det nog inte sånna siffror i den här matchen, men tidigare resultat brukar vara en bra fingervisning i bandy.
Om jag ska ge Edsbyn något till sin fördel så är det att dom släpper in minst mål av alla lag på hemmaplan, men då har dom inte heller mött laget som gör flest mål på bortaplan, nämligen Villa.