Jukurit-Sport Ö 5.5 1.95 5u
Sport kommer vila följande spelare idag Målvakten Joni Puurula, Backarna Matti-Pekka Pelkonen, Antti Uitto, Miika Koivisto och Anfallarna Lassi Kokkala, Pete Suonpää och Jussi Tapio (Sports kanske viktigaste spelare). Även Samuli Virkkunen är borta från truppen p.g.a. feber. de ersätts av Tomi Kankaanpää, Joonas Huovinen och Janne Pitkäjävi.
Tomi Kankaanpää, 21 år, är back och är för tillfället sjua i backarnas poängbörs i A-juniorernas FM-liga med poängen 12+15=27. Han har spelat hela sin karriär i Sport och är en renblodig Sportprodukt.
Joonas Huovinen, 17, flyttade däremot till denna säsong till Vasa från juniorspel i Laser HT och JHT där han spelade förra säsongen. En seniormatch har han på kontot då han debuterade i Finlandsserien ifjol med en match i Kalajoki och JHT.
Den tredje att göra Mestis-debut imorgon är Janne Pitkäjärvi som flyttade till Vasa som 15-åring från Seinäjoki. Pitkäjärvi som nu är 20 år har denna säsong skrapat ihop 12+12=24 på 38 matcher i A FM-ligan.
Målvakten kommer att vara Jarno Laitinen.
Tapio och Virkkunen är stora avbräck som blir svåra att ersätta men det är inga dåliga spelare Sport ersätter dem med om än oprövade. Kankaanpää och Pitkajärvi har verkligen imponerat på mig i A junisarna.
Trots avbräcken tror jag att Sport kommer kunna göra mål ikväll då de har ett brett lag med bra spelare. Jukurit har med sina bästa pöängplockare och jag har svårt att se Sports försvagade försvar stå emot dem hela matchen. Tommi Nikkilä är målvakt för Jukurit och han har inte imponerat på mig de matcher han har spelat. Där för tror jag på minst 6 mål ikväll.
Hoppas att det inte blir tredje raka förlusten nu för mig
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|