Ämne: NHL 15/2
Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-15, 08:42   #3
Galeocerdo cuvier
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nausea Visa inlägg
Avs @ Canucks

Någon mer än jag som är sugen på ett X @ 4.390 (PinnacleSports) mellan Canucks och Avalanche? Brukar inte spela X, men det finns lite siffror som lockar.

För Colorados del, så har de två senaste matcherna, samt tre av de senaste fyra slutat med övertid (75%). Senast lagen emellan möttes (Feb 4th), så vann Canucks, i Colorado, med 3-2 i SO.

Ser vi till Vancouver så har 10 utav 13 matcher avgjorts först på övertid. Det är 76.9%, vilket är en hel del. Mer slående är kanske att 7 av de senaste 8 har slutat på övertid, vilket är sjukt. 87.5% alltså. Inga små siffror det där.

Visst, det kan säkerligen bli 6-0 till Canucks, men jag anser att chansen för ett X är betydligt större, än vad oddsen säger.

Giguere (.924%) och Luongo (.920%) står som confirmed.

Ogiltigt spel-ID: 791561



Guess not.

Vissa NHL-lag kryssar något mer än andra, de som kryssar mest kryssar cirka 1 av 3,5 matcher eller dylikt - de som kryssar minst kryssar cirka 1 på 5,1 - 5,5 någonting - räknade ut igår men glömt de exakta siffrorna.

Vancouver har kryssat oerhört mycket den senaste tiden, vilket är den enkla anledningen till att jag tror att denna matchen avgörs i FT. Det skulle gå emot statistiken om Vancouver fortsatte att kryssa och bland annat den senaste matchen "borde" inte ha varit en oavgjord match. Phoenix hade inte direkt något tryck utan kuk-Luongo släppte in en fladderpuck från halva planen eller dylikt med vad, 30 sekunder kvar?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nausea (+5), Jinx (+5)

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2012-02-15 klockan 08:46.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat