Citat:
Ursprungligen postat av Jinx
Jag lirar denna 0-0 i halvtid. IMO är Benfica det bättre laget men hur kallt kommer det inte vara i Petersburg idag? Var det Zenit som spelade 0-0 hemma mot APOEL? I så fall tycker jag definitivt de har problem med sina avslut på mål. Som nån sa efter den matchen "det var som om hela laget bestod av en massa Bendtner som bara inte kunde få in bollen".  Och 0-0 är väl helt ok för Benfica.
|
Jo precis. Men samtidigt så tror jag Benfica ser en bra chans i att få ett bortamål här då Zenit inte matchat på väldigt länge (CL 6/12 var senaste tävlingsmatchen) och Benfica vunnit 11 i rad; 8 med minst 2 mål. Målformen i Benfica finns och nu saknas väl även Danny, Criscito och kanske Malafeev i målet? DnB 2.16 känns väl lite högt med den infon? Zenit har bara spelat en enda match på 3 månader, emot ett lag ifrån Uzbekistan. Ska vi gissa att dem inte håller Benfica klass?
Det är bara -12 grader, visst kallt och omotiverande att spela kanske men detta är proffs och Zenit har som sagt varit som ett lag Bendtners i avsluten, ser inte dem göra mål men däremot Benfica med sin spetskompetens känns mycket bättre. Men det är ju bara min uppfattning