Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-15, 16:34   #41
Enroth
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Asprilla Visa inlägg
Vilka är det som ligger bakom Sharps? Boone som svarade på föregående sida verkar ha ett finger med i spelet? Eller?

Även jag är villig att betala åtminstone min del av serverkostnaderna om en stor mängd data i form av Excel-filer (om nu dessa tar förhållandevis stor plats) eller vad det nu blir kommer att ligga på era servrar. Det får inte vara något hinder. Men självklart måste det vara open source. Att det sen alltid kommer att finnas snyltare är väl lika självskrivet som att jorden är rund (även om den inte har någon perfekt klotform!).

Precis! Obearbetad data är det stora målet. Och precis som ni konstaterar bör så mycket som möjligt vara härlett, utan att det inkräktar på mängden information.
Det är väl Boone, KP och Mars om jag inte missminner mig (?)

Tanken med att inte ha en helt öppen databas syftade lite på att Sharps redan har en betaltjänst och att ett utökande utav vinstdrivande tjänster leder till fortsatt utveckling och underhåll utav Sharps.

Då tänker jag självklart att användarna själva inte ska bidra till databasen utan att detta görs automatiskt. En användargenererad databas skulle bli oregelbunden men så klart öppen för allmänheten (åtminstone reggade Sharpisar)


Och tro mig, snyltare kommer det finnas gott om ändå Slår vad om att några snart, om inte så redan sker, kommer gruppköpa Sharps gruppköp utav speltjänster
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat