Har först nu kommit igång med veckans 75:a men nu kör jag hårt fram till lördag 14:00

Avdelning 1 är färdig analyserad.
Förhandsfavoriten Cayenne Käbb har ett lurigt läge. Det lär kosta att ladda denna gång och helt klar risk för vingel. Dessutom har han varit förkyld och sämre prestation är att vänta. Rankas ner ! Hästen som man väntar sig mest av framöver i gänget är Stay The Night. Han var märkligt svag senast utan anledning. Visade sig totalt viljelös och han bara måste visa bättre takter innan man kan tro helhjärtat på honom. Trustworthy Ås gillar jag. Han kämpar på från alla lägen och måste alltid räknas med chans, så även här. Han får bli tvåa på min ranking. Som etta i rankingen sätter jag Rocky Race. Han har sett rent ut sagt fantastisk ut i de tre senaste starterna och det med krafter kvar. Mötte lättare motstånd näst senast men intrycket var grymt. Följde upp med en imponerande seger från spets. Fick visserligen bestämma tempot helt men vann på ett mycket imponerande sett. Herr Ratzeputz har läget och avslutar bra med en smygare. Är lite på gång, känns det som. Rano tror jag behöver ytterligare något lopp i kroppen innan han kan räknas på riktigt. Little Rainbow och Domino Sund saknar stidsviljan och får det svårt. Sämsta hästarna i loppet är Lucky Gold och Blue Canyon. Magic Space har lopp i kroppen men läge+kusk är minus faktorer.
Ranking: 9 / 11-1 / 8-7-10-2-3-4 / 5-6
Rocky Race kan vara en bra spik att börja lördagen med, annars en stark utgångshäst.