Jag har matat in spel inför kvällen. På gott eller ont får vi se, men det känns helt klart mycket bra.
| 2012-02-16 19:00 | Elitserien | Rob Schremp vs Modo Hockey MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
50 |
6.000 |
Schremp har ett av de bästa slagskotten i serien vilket gör honom till pointman i Modo's powerplay. Teknisk och kreativ spelare som ska producera mycket poäng vilket han också har gjort med 15+18 på 46 matcher.
Inte rädd att ta skott vilket
10 shots on goal i förra matchen mot Timrå vittnar om. Dock ingen utdelning.
Jag skulle sätta honom runt 5 i odds. Det talar för en målsnål match mot Luleå och därav skulle jag inte sätta lägre. Helt klart värde i alla fall, enligt mig.
| 2012-02-16 19:00 | Elitserien | Oscar Ahlström vs AIK IF MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
75 |
4.500 |
| 2012-02-16 19:00 | Elitserien | Victor Ahlström vs AIK IF MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
75 |
6.500 |
Tvillingarna Ahlström hade en riktigt bra match mot HV i förrgår då Oscar gjorde 2 mål och Victor 2 assister. De brukar vara duktiga på att snurra i anfallszon men producerar dock inte mycket poäng. Victor har endast 2 mål på 41 matcher medan Oscar har gjort 12 mål på 44 matcher.
Normalt sett skulle jag inte spela dessa två herrar som målskyttar, men i och med produktiviteten mot HV så kan de komma in i en formtopp på några matcher tror jag.
| 2012-02-16 19:00 | Elitserien | Mika Pyörölä vs Frölunda HC MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
100 |
5.000 |
| 2012-02-16 19:00 | Elitserien | Fredrik Pettersson vs Frölunda HC MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
75 |
4.500 |
POP-kedjan med Pyörölä-Olimb-Pettersson fortsätter sin succé med 1 poäng vardera i förrgår mot Djurgården.
Spelarna kompletterar varandra utmärkt med Olimb som mastermind, playmaker, Pettersson med sin riviga spelstil och vassa skott, och sist men inte minst, en utpräglad sniper i form av Pyörölä som nu ligger delad tvåa i skytteligan.
5 i odds tycker jag är väldigt generöst på Pyörölä och jag ser ett väldigt fint värde i detta spelet. Trots att det talar för en målsnål historia, gissar på att Frölunda gör 2 mål, max 3, så håller jag ändå Pyörölä till ungefär 3.5 i odds.
Pettersson är också en riktigt bra målskytt, men jag ser inte lika mycket värde i honom, jag skulle ha lite högre odds på Pettersson, upp mot 3.75, därav lägre insats på Pettersson.
| 2012-02-16 19:00 | Elitserien | Växjö Lakers HC vs Tomas Netik MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
75 |
4.400 |
Netik är ny i Lakers och har endast spelat 4 matcher. Det tar givetvis en stund innan han kommer in i laget och förstår spelsystemet. Det är dock inget snack om att denna killen vet vart målet är
http://www.hockeyligan.se/video/1452837701001/. Ett typiskt mål från en sniper där de flesta förmodligen hade passat istället.
Tjecken ska lyfta Lakers målskytte och jag tror han har god chans till en bra start när han är oscoutad av motståndarna.
Självförtroende efter 1+1 i förra matchen där han även fick börja i första-kedjan med Moran och Kallio.
| 2012-02-16 19:00 | Elitserien | HV 71 vs Jukka Voutilainen MÅLSKYTT |
MÅL |
FT |
75 |
3.750 |
Voutilainen - Trollgubben från Finland som folk brukar säga, har haft skadeproblem i de 2 förra säsongerna. Han har dock alltid varit produktiv och är Johan Davidssons vapendragare. En sniper som har stänkt in många puckar från slottet i HV's
välkända PP. Dock har varken HV's powerplay eller Voutilainen varit så magiskt bra som de har varit i tidigare säsongerna. Vissa gånger får man dock se glimtar av det powerplayet som HV alltid varit fruktade för. Jag tror vi kommer få se det mot Timrå som är överlägset sämsta laget i serien alla kategorier och med ett svagt boxplay så kommer Voutilainen/Davidsson briljera.
HV bör göra 3-4 mål minst, sannolikheten att något av dem kommer i PP är stor och då är sannolikheten ännu större att även Voutilainen kan trycka dit en.
1+1 i förra matchen, jag tror vi kan få se 3 pinnar från Voutilainens klubba idag, varav 1 är mål!