Ogiltigt spel-ID: 802530
Ogiltigt spel-ID: 802545
Efter JIKs lovande start i höstas så har det minst sagt gått grus i maskineriet och laget är nu i högsta grad med i bottenstriden och det känns även som de är "favoriter" till att åka ur sett till lagens nuvarande form. Det är framför allt försvarsspelet och målvaktsspelet som klickar efter det jag har sett.
Caperio har spelat väldigt snålt på bortaplan de senaste omgångarna, men då har man mött lag som är bra defensivt. Här tror jag att det blir en öppen fight där Caperio vill revanschera sig för den förnedrande 4-14-förlusten hemma i Tibble i höstas.
Ogiltigt spel-ID: 802553
Två lag med lite liknande säsonger där båda lagen varit klara besvikelser såhär långt. Sirius är jumbo i tabellen med fyra poäng upp till fast mark, medan Dalen ligger precis över slutspelsstrecket med en poäng till godo.
Dalens bortaspel brukar innebära tight försvarsspel och att satsa på sylvassa kontringar, medan Sirius spel överlag går ut på detsamma. Jag tror på den tight match där lagen inte vill bjuda varandra på dessa kontringslägen och där det mesta kommer fokusera på att inte tappa bollen på fel ställe.
Ogiltigt spel-ID: 802580
Båda lagen har under säsongen byggt sitt lag bakifrån med ett tight försvar för att tillåta att målvakten får så enkla avslut mot sig som möjligt. Mullsjö har släppt in klart minst av de lag som är inblandade i den absoluta bottenstriden. Man har gått över linan några gånger på sistone, men då framför allt för en fantastisk förstaperiod mot City sist och annars mot lag som är offensivt lagda, Falun och Täby.
Linköping är också indragna i den tight striden kring slutspelsstrecket och har under de senaste matcherna utgått från sitt låga försvarsspel och försökt kontra på motståndarna. Längst back sitter "Bea" Quist och är lika stabil som vanligt. 3-1 till LIBK i höstas.