Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-22, 01:13   #24
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Jag tror KP har rätt i att det inte är något superskräll-läge på Vallas finaler, MEN...

Har tyvärr ingen data över enbart finalomgångarna att backa upp min lilla teori med, men jag tror lite att det selektiva minnet spelar in. När man tänker att finalerna är lätta då man naturligt nog minns sommaromgångarna då det är riktigt fin sport bäst.

Statistik över 87 omgångar på Valla sedan -99:

0 fav: 4 - 4,6%
1: 21 - 24,1%
2: 24 - 27,6%
3: 26 - 29,9%
4: 8 - 9,2%
5: 4 - 4,6%
6: 0
7: 0

Omgångar över 100k eller sjurättsjackpot: 40 - 46,0%
Över 1000k eller sjurättsjackpot: 19 - 21,8%

För övrigt ställer jag mig lite undrande till att folk tror så mycket på Gigant Slugger. Visst han har vunnit två lopp (jag satte båda dubblarna till bra pengar och spikade tom senast på DD) men de är ju tagna med lucka till slut. Nu är det final och alla hästar är toppade så gott det går, han behöver förmodligen minst lika bra resa igen och då kan man ju drömma om att 30+% är i närheten av spelvärt, än mindre spikvärt. Bara mina två öre i frågan. Ska jag spika någon i loppet är det ju No Fear Elkär som vann på ett härligt sätt näst senast (lustempo men tog dem ändå från kön vill jag minnas, inte spolat tillbaka loppet). Oddshöjande rad och läge på den...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat