V4 Rättvik/Bollnäs 24/2
Hyfsad klass på loppen tycker jag och det ser intressant ut efter strykningar.
Avd1: Inte helt övertygad om favoriten 2 Sid the Kid. Tar alla på en lapp och går kort på 2,6 på den andra!
Avd2: Turbos Cherie ner struken till innerspår, vilket försämrar chanserna, kan till och med bli instängd om det vill sig illa. Kan skrälla här men mest tror jag på 6 QUASSIA LASCAUX som jag tror kan nå spets och bör ha en bra uppgift därifrån, lär få bestämma en del... Bakom varnar jag för 9 Naught But Nice som är stark!
Avd3: Här spikar jag efter mycket gynsamma strykningar 11 Tangen Best som gick väldigt bra efter galopp senast, fram i dödens och var nära att vinna mot liknande motstånd. Bakspår nu känns som en fördel från start och inte speciellt många att runda längre.
Avd4: Överstreckad favorit tycker jag och chansar bort från innerspår på volten. Kan såklart vinna men tycker det finns 3 väldigt roliga bud som jag låser på. 5 Skårs Hanna är stark och kan mycket själv, var sämre sist men har hon en bra dag är hon svår och tas med. 7 Nica Frontline kan mycket väl sitta i spets tidigt från det läger, räknas mycket tidigt då. 9 Donald Duck Tooma fick gå för tufft senast. Spurtar alltid mycket vasst och med rätt lopp kan hon spurta ner allt!
1) Alla
2) 6
3) 11
4) 5,7,9
1) 2,6
2) Alla
3) 11
4) 5,79
Flerbång:
1) 2,6
2) 6
3) 11