Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-26, 20:37   #6
Enroth
 
Enroths avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 110
Sharp$: 114


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vurpan Visa inlägg
Tycker Ö/U är mkt lättare än att välja sides. Statistiken är enklare att läsa av och jag tycker det är ofta man kan hitta odds som ligger högre än va de borde.
Men men, smaken är som baken

Beroende på vilken statistik man tittar på och vad man vill få ut utav den, givetvis.

Men matchtrender är oftast väldigt enkelt att spela efter - kom fram till en regel för max vunna/förlorade matcher i rad, gör likadant för hemma- respektive bortamatcher.

När det kommer till målsnitt och antal mål vill i alla fall jag se målsnitt per period (GS, GA och GS+GA) för båda lagen, samt SOS för båda lagen. Sen anser jag att målvakter (fokuserar på hokki) och allmänt skadeläge i truppen spelar stor roll. Målvakter går väl att se på rätt så objektivt (inte för att man garanterat vet vem som står) men annars tenderar det att gå över till ganska mycket subjektivt tänkande vilket jag inte gärna förknippar med statistiskt spelande.

Men som du sa, smaken är som baken. Och fastnar man för mycket i ett tänk kommer man knappast få leva grönt särskilt länge - spelet utvecklas och ser långt ifrån likadant ut idag som när jag började för sex år sen...


Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vurpan (+3)
Enroth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat