Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-27, 08:45   #7
MrBet666
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 35
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enroth Visa inlägg
Jag brukar arbeta mycket med lagens sviter, undviker sporter/ligor som kan sluta X och använder så många års data som möjligt för att räkna på sannolikheten för fortsatta vinst/förlustsviter.

Det fungerar väldigt bra, framförallt på större ligor där även de dåliga lagen är bra. Oddsen hamnar ju (oftast) per automagi på ens sida då spelbolagen tror på fortsatta sviter.


Inbördes möten ger jag sällan mer än korvören för, det statistiska underlaget är oftast väldigt lite - ska man räkna in mer än en säsong blir det lätt väldigt subjektivt pga. förändringar i lagen . Undantagsvis kan man ju hitta matcher som exempelvis mellan AIK och FHC där de två bästa målvakterna möter varandra och därav finna värde i underspel.

Ö/U är för övrigt något jag brukar hålla mig borta ifrån - det känns keno.
Jag använder först och främst den nuvarande säsongen som underlag. Om ett lag är obesegrade på hemmaplan eller inte vunnit på bortaplan t ex. Men jag kollar också dagsformen. Självklart är inbördes möten inte det bästa underlaget för att lägga ett spel. T ex i höstas vann West Bromvich mot Aston Villa på bortaplan. Deras första bortavinst mot Aston Villa på ca 20 år. I sådana lägen brukar jag spela mot favoriten.

Jag tror t ex att Liverpool kan förlora sin första hemmamatch för i år till helgen. Jag tycker att Arsenal är ett bättre spel speciellt efter vändningen mot Tottenham. Det spelet baserar jag inte enbart på statistik, utan jag tycker också att Arsenal har ett bättre lag för stunden.

Men du baserar bara på sviter. Kollar du t ex statistik under säsongen. Tycker du att det finns ett spelvärde att spela mot Man City på hemmaplan ( 13 raka vinster ). Visst ska de bara vinna mot Bolton. Men låt oss säga de spelat mot Tottenham eller Arsenal. Hade du spelat mot City då? Om du vetat att t ex Tottenham hade sin bästa 11 tillgänglig.
MrBet666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat