Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-27, 12:10   #2
dgothe
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

INLEDNING

I två år har jag kört MLB-bets med varierad framgång. Första året gick det väldigt bra, andra året var det väl strax under 100 ROI, vilket ju givetvis inte alls är godkänt.

Till grund för mina bets använde jag några olika formler som skapats av Bill James, mannen som många kallar Sabermetrics fader. De formler jag använt är i första hand Pythagorean Win Percentage samt Log5 formeln. Därtill har jag dessutom utvecklat några egna varianter av de båda som jag kombinerat med originalen och därmed haft en rätt så unik variant av mina uträkningar.

SABERMETRICS

Vad är då Sabermetrics? Jo, det är ett samlingsnamn för i princip all icke-traditionell (som förvisso numera har blivit traditionell eftersom de funnits så länge) baseball-statistik. Saber är förtydligande av SABR, Society for American Baseball Research. Några av de statistikkategorier som är ett resultat av Sabermetrics är exempelvis VORP, DIPS, BABIP och OPS med flera.
__________________
"Alla kan inte som jag koppla bort känslorna och se siffrorna" - pilen

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat