Ämne: Bonustrading
Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-27, 13:19   #260
smith
 
smiths avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 50
Sharp$: 217
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Ett par saker: om du vinner på betfair så vinner du inte 600 utan 570 pga deras kommission på 5%.
600 * 0,95 = 570.

Om du vinner hos bookien så förlorar du inte 1200 på betfair utan 600 som är din liability (egentligen pyttelite mer eftersom du bokar till 2.02 och inte 2.00).

Du rör till det för dig tror jag genom att blanda in din betfair bonus

EDIT: Dessutom bör du sikta på odds närmare 3 än 2 för att göra det troligare att du vinner på betfair
Det där med kommissionen köper jag!

Okej, enligt det jag läst om bokning på Betfair så vinner man sin insats i netto vid vinst men måste betala insatsen (600) * bokningsodds (2.02) vid förlust. Men jag har alltså missuppfattat det? Så mer allmängiltigt kan man säga att ens insats som man riskerar, dvs. 600 i det här fallet, är det mesta man kan förlora om bokningen skulle misslyckas? Och det mesta jag kan vinna är ~600 spänn, dvs. dubbla?


Någon Betfairbonus har jag dock inte? (Jag menar alltså att jag fick 300 kr bonus 100 % på min bookie - inte på Betfair)

Yes, är medveten om att chansen att förlora hos bookien ökar ju högre oddset är, men hade väldigt svårt att hitta odds med bra closeness-faktor så fick nöja mig med detta.

Senast redigerad av smith den 2012-02-27 klockan 13:20.
smith är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat