2012-02-28, 09:42
|
|
Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 250
|
Citat:
Ursprungligen postat av tompa87
Elgin (4a) vs Clyde (8a)
Fina odds här, Elgin är i kanonslag, 4 raka vinster och 14 gjorda mål under den spannen, väldigt imponerande. Dagens motståndare Clyde däremot har 4 raka utan vinst och endast en bärgad poäng på dem 4 senaste. 1 endaste gjort mål dem senaste 3.
Lagen möttes nyligen på Clydes hemmaarena där Clyde fick se sig besegrade med uddamålet (1-2) och jag förväntar mig bättre siffror ifrån ligans näst bästa hemmalag (9-1-1, 33-8) idag. Man är alltså +25 mål på 11 hemmamatcher, ligans bästa målskillnad.
Clydes bortafacit är verkligen inget att skryta med heller (2-4-6, 8-14) och man är det lag som gör minst mål borta i hela ligan, alltså ligans sämsta bortaoffensiv emot ligans bästa hemmaoffensiv!
Elgin vann senast hemma emot ligaettan Alloa med 3-0, och extendade sin streak till 4 raka hemmamatcher vunna med dagens handikapp.
Detta är en otroligt viktig match för Elgin då man kan dra ifrån närmast jagande lag under strecket (4 första får kvala uppåt) och dessutom ta sig ikapp de 2 lag som ligger närmast ovanför om man vinner dem 2 hängmatcher man har.
Jag tror mycket på Elgin och spelar Asian handikapp -1 till 2.13 på Pinnen!
|
Tar en rygg här =)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|
|
|