Visa ett inlägg
Gammal 2012-02-28, 17:24   #308
Jarnix83
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Sthlm
Inlägg: 4
Sharp$: 17


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hmm, var längesen jag var inne på detta forumet...alltid hittar man någon godbit o här var det denna tråden.

Jag har bara lyckats traggla mig igenom 11 sidor i den här tråden och jag vill nu ha lite hjälp att summera de sista 10 sidorna ifall jag har missat något väsentligt.

Som jag förstår är systemet ett modifierat Martingale-system? Jag ser ingenting som tyder på att detta skulle kunna vara bättre än klassisk flat eller egen värdering 1-10.

Det enda av egentligt värde av det jag läste var simuleringen som visade att 2-6 är sämre än flat. Jag skulle gärna vilja be den som gjorde simuleringen att göra en ny med följande premisser:
- börja göra en simulering med 2-6 modellen med 1 miljon spel och 55% sannolikhet odds 2.0.
- kör en simulering med flatbet där insatsen är genomsnittsinsatsen på 2-6 simuleringen då det är på det viset man ska göra en jämförelse. Att jämföra på något annat sätt ger felaktiga slutsatser.

Efter denna simulering kan vi nog ganska snabbt slå fast att det folk tycker är så fantastiskt är egentligen bara ett sätt att få dem att öka sina insatser. Dvs de som är vinnande spelare vinner mera (med mer varians) och förlorande spelare gular snabbare.
Så som jag förstår systemet syftar det bara till att öka storleken på ditt genomsnittliga spel och därmed öka variansen.
Jarnix83 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat