Citat:
Ursprungligen postat av tompa87
Tipsar om ett spel i Norska GET-Ligan idag.
Vålerenga (delad 2a) tar emot Lillehammer (klar 4a) i sista omgången.
jag väljer att spela en medelhög insats på Vålerenga under ordinarie speltid då man behöver vinna för att få den väldigt åtråvärda andraplatsen i slutspelet som innebär att man får spela emot ett av dem 2 lagen som inte ska ha en suck.
Om man tittar i serien på 10 lag så finns det 4 lag som inte håller måttet, men 2 av dessa går till slutspel i alla fall. Skillnaden på Storhamar som ligger 6a och Stjernen som ligger 7a är 16 poäng och 55 mål i målskillnad!
Topp 6 lagen kan alla vara svåra motståndare, medans 7an och 8an med allra största sannolikhet åker ur redan i kvarten. En annan bra grej med andraplatsen är att man då slipper möta Stavanger (seriens suverän) innan finalen!
Lillehammer som har samma poäng men sämre målskillnad än Vålerenga har en på papperet ganska enkel hemmamatch emot ett Stjernen som dock har visat rätt bra form, men Lillehammer bör vinna den matchen och då måste Vålerenga vinna för att behålla den ack så viktiga andraplatsen.
Lillehammer har redan fått hemmaplan fördel i slutspelet och kan inte ta sig uppåt heller så man spelar inte för någonting förutom äran idag, jag tror att Vålerenga inte missar den här chansen, och spelar Vålerenga rak till 1.80 på Mybet @ högre insats.
EDIT: Kan tillägga att det är gratis inträde på matchen, allt för att få så bra stöd som möjligt och behålla andraplatsen.
|
Kul att det är fler som spanar västerut i puckeyn.
Jag håller med till fullo, Våleränga måste slå Lillehammer om man inte skall tappa placering ikväll för Lörenskog ( samma poäng som Våleränga ) tar emot Stjernen hemma och gör förmodligen allt för att få gå före i kön.
Jag har också plockat ut en räntetrippel härifrån
Ogiltigt spel-ID: 830425
Det skall tilläggas att det bara är just Våleränga och Lörenskog som överhuvudtaget har något att spela för ikväll så man vet inte hur motiverade dom andra lagen är!