Vaskade fram en intressant match
Match: CSKA Moskva - Zenit Pburgh Spelstopp 3/3 16:00
Spel: under 2,5 till 1.88 @ pinnacle
Motivering: Tränare Spalletti är nog tillfredsställd med att skadelistan numera bara utgör Danny(långtidsskadad) vilket betyder att han har en full trupp att välja mellan. Spelare som kommer tillbaka: Malaev&Criscito. Jag tror på en del rotation i truppen.
Zenit är nära ligaguldet med 6p försprång och skulle gärna öka på det, men frågan är hur hårt man vågar gå ut när ett returmöte väntar nästa vecka mot Benfica i CL-åttondelen. Ledningen har dock sagt att all fokus ligger på Moskva matchen men jag tror man mörkar att man är relativt nöjd med ett 6p försprång, och man bör således nöja sig med 1p när man lämnar Arena Khimki.
Med sex poäng upp till Zenit så är det här en måstematch för CSKA ifall man ska kunna hota om guldet. Men känslan är ändå att laget i första hand får rikta in sig på att försvara andraplatsen som innebär kvalspel till Champions League nästa säsong. Jag tror båda lagen väljer att safea, och om nu CSKA Moskva väljer att sätta gasen i botten så skall Zenit inte ha några större problem med att bevaka åtminstone ett kryss med den formen man nu har.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Jinx (+1)
Senast redigerad av alby18 den 2012-03-02 klockan 15:44.
|