Ja, finaljuryns huvuduppgift är ju att se till att ingen kalkon vinner hela festivalen. Det fick ju tex de där som försökte kuppa hem segern till Christer Sjögren för några år sedan erfara.
Kan vara jag som är en gammal grinig gubbe, men har inte årets melodifestival varit den sämsta på länge? (Tittade iofs inte förra året eftersom frugan inte tål Rickard Olsson.) Enda bra av de 32 imo var Mimi Oh och som på beställning blev den sist i sin deltävling. Loreens låt tyckte jag bara var tråkig och intetsägande medan jag inte lyssnade så noga på Danny eftersom jag hade fullt upp med att sitta och vrida mig i fåtöljen åt att dansnumret var så pinsamt töntigt. Men den tiden är ju förbi när det skräller i melodifestivalfinalen, så jag lirar väl Loreen. Väntar dock till livespelet och hoppas någon annan blir juryetta så oddset stiger. När hon Marie Lavox vann så gick hon från 1,80 innan finalen till 4-5 ggr under omröstningen eftersom andra låtar plockade jurytolvorna.
Och andra chansen ikväll då? Den brukar kännas som rena lotteriet då tiden för att rösta är kort och det är så många dueller att några av dem får väldigt få röster. Funderar på att slänga in TV-pengar på doggarna rakt av där.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|