Ämne: Skattesmäll!
Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-22, 18:52   #5
viktor

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Nu svarar jag inte för någon annan men att undgå detta är inte svårt egentligen då det numera finns internetplånböcker med tillhörande uttagskort man kan använda i Sverige.
Vissa har även medborgarskap i flera länder.

Vi har aldrig rekommenderat någon att spela på bolag X. Vissa av oss spelar på vissa ställen pga problemet med limiteringar. Tvärtom om du kollar efter de flesta rekommendationer på denna sida så märker du att de flesta säger bet365 mest pga man kan köpa flest poäng där.

Alla som spelar, spelar på olika nivåer och bör således spela på bolag där deras krav uppfylls. Det du inte nämner i ditt inlägg är just limiteringar vilket är den främsta anledningen till att storspelare håller sig utomeuropa pga deras schysstare regler.
Du kan ha helt rätt i vad du säger angående att smita undan o slippa skatta, men de kan nog vara riskabelt också, till exempel moneybookers är reglerat av de brittiska lagarna, de är alltså i princip en vanlig bank och så speciell stark är inte banksekretessen inom EU längre om skatteverket skulle få för sig att gräva lite djupare. Och straffskalan för skattebrott är väldigt skev.

Det var absolut inte riktat som någon kritik mot denna sidan, tvärtom så ser jag sharps som ett av få ställen där man bör kunna få till vettiga diskussioner.

Som du säger så är det helt klart limiteringar som gör att spelare väljer utomeuropeiska spelbolag, En annan orsak kan helt klart vara Pinnacles finfina odds.

Jag är inte ute efter att hänga ut någon, utan mer att få igång en diskussion och belysa problematiken så var och en själv kan välja om de vill försöka smita från skatten eller vara säkra på att de spelar med skattefria spelbolag.

Vi försöker hålla denna diskussionen om just spelbolag och skattereglerna och inte om det moraliska i ifall det är rätt eller fel att betala skatt.

htsolna08: du får gissa igen ;-)
viktor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat