Lite feelingtips med minirank innan jag fått tag på intervjuer och banförhållande. Åby och DUBBLA snikspår gäller...
V4-1:
A: 5-1-8
B: 6
Många gör det lätt för sig och spikar 1 här på spets och slut. Jag gillar ju inte att gå den enkla vägen och för mig är det givet att försöka fälla 1 då den är streckad uppemot 90%. Så klar är den verkligen inte även om det finns risk för vinst. Men jag har fallit lite för 5 som verkar ha en skön inställning till tävlandet. Svarat för fem riktigt bra insatser. Har en lång och tung spurt samt hyfsat speedig. Går hela vägen in i mål. Startsnabb dessutom och även om 1 är spetsfavorit har jag gott hopp om att den ska hitta rygg ledaren (open stretch) och till 13% känns den jätteintressant. Om nu inte 1 är ett monster lär det bli match in mot mållinjen. Gillar även struliga 8. Har farten men verkar väldigt knepig. Men travar den felfritt lär den också vara med på linjen. 9%.
6 gjorde en del bra lopp förra året men återkommer efter längre vila och får stå tillbaka i tipsen tills jag vet mer om dagsstatusen. Danska hästarna 7-9 är som vanligt svårbedömda.
V4-2:
7 Lawyer Lohr (om barfota runt om)
Har bra feeling för att dagens korta distans ska passa bra på denna startsnabba och speediga häst. Borde hitta en hyfsad position direkt och i ett vidöppet lopp är den mitt förstastreck. Dock är det väl inte helt säkert att det går att köra barfota runt om idag och då tror jag inte alls på 7. Mycket bättre utan skor.
6 min givna andrahäst trots lite tveksam moral ibland och att distansen kanske är i kortaste laget. Har dock en riktigt vass spurt med rätt resa. Favoriterna 3-5 kan givetvis vinna men det är inga stjärnor direkt.
V4-3:
1 Milles Tempo (viktig info om status för dagen)
I normala fall är ju 1 helt överlägsen dessa. Startsnabb och rejäl. Men vilat ett tag. Om infon låter bra är det bara spika. Annars får vi leta vidare. Öppet och skrällvänligt bakom.
V4-4:
7 Caddie Express
Mycket drag kring 7 senast på V75. Travade illa då och bara godkänd efter fin resa. Hoppas på att den är uppfräschad nu och funkar den är det spel mot ett mål. Det här är en jättefin häst som står billigt inne i loppet.
Vi får se vad info och balans ger men mina grundtankar innan hårda arbetet börjar. Good Luck!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Napoleon74 (+17)
|