Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-08, 13:56   #18
RobinD
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jurado Visa inlägg
Det första du antydde var att jag lade hela min BR på denna metod, vilket jag förnekade. Att jag kommer gå plus har jag aldrig påstått. Är du övertygad om att gå plus när du spelar? Förstår inte varför jag skulle ha mindre chans att sätta ett par raka spel än någon annan riktigt.

Du har återigen fel, och misstolkar mig oerhört grovt. Jag säger att den lindrar mitt disciplinära problem, inte att den botar det. "Det kommer inte att gå" - nej, självklart måste du veta det. Måste underlätta spelandet när du kan se in i framtiden?

Men nu hamnar vi alltför långt off topic. Att ge kritik är okej, men då får det vara konstruktiv kritik, inte "du är värdelös, jag är bättre än dig"-kritik. Detta är ett projekt utsatt som hobby, inte som något avlönande. Ser man bara negativa saker här finns andra dagböcker som säkerligen är mycket bättre. Nu inriktar jag min koncentration på spel, samt folk som gör annat än att gnälla (det vill säga majoriteten här hittills).

Som sagt, var gärna kritiska, men ge mig åtminstone en chans (kan också vara läge för en moderator att visa att Sharps faktiskt är bättre än Flashback). Sorry till er andra, men var tvungen att kontra. Spel kommer inom ett par timmar!
Jag har inte antytt att du skulle använda hela din rulle, jag skrev den avsatta rullen vilken innebär det du avsätter, det är dock irrelevant i sammanhanget då storleken på dina insatser i förhållande till rullen inte gör systemet till något bra.

Jag har heller inte sagt att du inte kan sätta några spel på rad, för all del, du kan vinna på lotto också.

Jag varken misstolkar dig eller kan se in i framtiden, men det finns ett par matematiska regler man måste förhålla sig till och ett chase system som Martingale som det som du (och 1000-tals andra tidigare) försöker sig på kommer i längden generera samma sak - en kassa på 0.

Mina kommentarer har inget med min roll som moderator att göra, jag är en användare som vem som helst och får framföra mina åsikter precis som alla andra.

Jag har heller ingen mentalitet som handlar om att jag är bättre än du eller någon annan, det handlar inte om det. Det spelar ingen roll hur bra eller dålig du är på att hitta spel med värde. Martingale kommer ändå generera samma resultat i långa loppet. Anledningen till att du får kritik är väl rätt uppenbar? På sharps premierar vi god spelteori och försöker utbilda folk till att spela på ett disciplinerat sätt. Dagböcker som denna strider mot syftet med sharps även om det är fritt fram att skriva tråden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Donald (+5), Mallette (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat