Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-08, 14:18   #20
Jurado

Jurados avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 45
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Anledningen till att du får kritik är väl rätt uppenbar? På sharps premierar vi god spelteori och försöker utbilda folk till att spela på ett disciplinerat sätt. Dagböcker som denna strider mot syftet med sharps även om det är fritt fram att skriva tråden.
Du har poänger i vad du skriver, självklart, men väljer att lägga ner diskussionen här. Men det där sista var precis vad jag väntade på. Antingen är det väl tillåtet eller inte? Är det tillåtet så låt mig prova, annars stäng av mig/stäng tråden. När du försöker med nåt mellanting känns det lite som en översittarmentalitet. Ganska tråkigt, vet inte om det är ett försök att få mig att försvinna eller att berätta att man inte får använda betting som en hobby, men känns fel. Du har säkerligen mer erfarenhet av mig, men eftersom jag är 19 KAN jag inte ha spelat mer än ett år hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av qL Visa inlägg
Vill inte vara en besserwisser, men varför ens pröva om du inte förväntar dig att gå plus? Då är det väl ingen mening med det hela. Jag hade kunnat förstå om du trodde det var vinnande men det är väldigt motsägelsefullt när du ska göra det som en "rolig" grej.
Sant. Jag tror att jag kan klara det, helt klart. Men betting är alldeles för riskfyllt för att faktiskt anta att man ska gå plus i längden. Håller med om att jag säger emot mig själv nu, men jag ser det inte lika seriöst som unitsystemet, trots att jag är ganska övertygad om att det är möjligt att tjäna lite extra på detta om man bara lyckas stanna i tid.

-----------------------------------------------

Nu är det dags att sluta vela! Jag var länge inne på överspelet i Valencia - PSV, men fegade ur där. Istället väljer jag att gå emot ett av mina favoritlag att tippa på i Schalke 04. Formen är inte särskilt bra, och bortaförlusten mot Augsburg (2-1) senast gjorde inte situationen bättre. Av lagets 44 poäng i ligan i år är endast 16 tagna på bortaplan. För att förvärra läget ytterligare saknas idag bland annat Höwedes, Metzelder, Forfan och Huntelaar.

Raul i sin ensamhet kan förmodligen inte sänka ett formstarkt Twente. De flesta kommer förmodligen ihåg deras senaste match, då PSV kördes över, och Twente bortavann med 6-2. 8-3-1 är en imponerande hemmarad, trots att det "bara" gäller den holländska ligan.

Laget som tar sig vidare från detta dubbelmöte kommer att göra det via sin hemmaplan. Därmed är Twente tvungna att vinna, medan Schalke sett till förutsättningarna säkerligen inte blir missnöjda med X. Även om Schalke är bättre i grunden blir det svårt att bryta Twentes vinstsvit just idag. I värsta fall blir det oavgjort, men jag väljer att spela raka ettan ändå. Idag avgör dagsformen samt hemmaplan. 2-0 eller 2-1?

SPEL 1 blir därmed Twente - Schalke 04 1 (2,16). Jag startar på 500 kronor. Heja Twente!
Jurado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat