Citat:
Ursprungligen postat av Jurado
Du har poänger i vad du skriver, självklart, men väljer att lägga ner diskussionen här. Men det där sista var precis vad jag väntade på. Antingen är det väl tillåtet eller inte? Är det tillåtet så låt mig prova, annars stäng av mig/stäng tråden. När du försöker med nåt mellanting känns det lite som en översittarmentalitet. Ganska tråkigt, vet inte om det är ett försök att få mig att försvinna eller att berätta att man inte får använda betting som en hobby, men känns fel. Du har säkerligen mer erfarenhet av mig, men eftersom jag är 19 KAN jag inte ha spelat mer än ett år hittills.
|
Såklart är det tillåtet, men lika tillåtet är det också att peka ut vad man tycker du gör fel. Det är inte bara du som kommer läsa hans kommentar utan även andra nya spelare. Att då inte kommentera när man ser någonting som man tycker inte stämmer gör att nykomlingar vaggas in i tron att "X och Y verkar vara legitimt eftersom ingen kommenterat något annat".
Kritik är alltid någonting man ska ta åt sig av. Att kalla det "översittarmentalitet" istället för att faktiskt fundera över vad som egentligen sägs eller bemöta kritiken tyder enligt mig på att man inte vill förbättra sig (eller så vet man redan att det är fel men man bryr sig inte).
Citat:
Ursprungligen postat av Jurado
Sant. Jag tror att jag kan klara det, helt klart. Men betting är alldeles för riskfyllt för att faktiskt anta att man ska gå plus i längden. Håller med om att jag säger emot mig själv nu, men jag ser det inte lika seriöst som unitsystemet, trots att jag är ganska övertygad om att det är möjligt att tjäna lite extra på detta om man bara lyckas stanna i tid.
|
¨
Vad menar du med "stanna i tid" och hur ska du komma fram till när man ska stanna? Hur motiverar man att stanna efter match X och inte i matchen innan eller efter?