Citat:
Ursprungligen postat av Majo
Ärligt talat bestäm dig?
Tycker ditt resonemang visar precis det jag misstänker, du har ingen plan alls.
Det mest grundläggande för ett system, bra eller dåligt, är att sätta upp regler för hur man ska göra i olika situationer.
Om du nu egentligen inte har en aning om hur du gör OM du når femsiffrigt, då kommer du, väl där, att ta beslutet enbart baserat på "feeling".
Jag är nog mest inne på att såna här trådar motverkar syftet med Sharps.
Lägg ner det här och starta en riktig dagbok istället där du kör singlar.
|
Du citerar delar där jag säger exakt samma sak, och sen påstår att jag inte har en plan. Jag förstår inte riktigt vad du inte fattar.
Jag spelar ju enbart singlar. Förstår inte den delen heller. Varför följer du ens mig om du inte är intresserad?
Citat:
Ursprungligen postat av fireas
Tja!
Jag vet inte om det är jag som missförstått eller alla andra  [klart jag har rätt  ]
Om du menar ALL IN som - maxbet. Dvs att din BR är 1000:- och ALL IN (=maxbet) är 5u=50 kr, så är ju det en vinnande strategi.
Det är som ett vanligt system, bara att du inte väljer att betta "lågvärderade" matcher.
Ex. Ta mina maxbet detta året
Antal spel : 49 varav 37 vinster, 9 förluster och 3 push.
Hitrate: 80.43&
ROI: 135.01%
Vinst: 96.28u
Med dina maxbet på 5u = 50SEK så blir din vinst (1u = 10SEK) : 96.28*10 = 960.28:-
______
Om du istället menade att du drar in hela bankrullen så kan ju ett spel dra dig helt torr.
BoL iaf
EDIT:
Läst igenom de nya inläggen.... Hoppas det går bra för dig men jag tycker som de andra att ett system, som exempelvis 1-5u system, kan vara ett bra sätt för dig.
|
Jo då, 1-5 units är alltid det bästa spelet. Spelar självklart det också, men håller de spelen mestadels för mig själv (går väldigt upp och ner, även om det går ganska stabilt sett till helheten). Tänkte testa att utöver detta ta ut de spelen jag gillar lite extra och försöka mig på all in-metoden med en "andrakassa", eller hur man bäst uttrycker det. Eftersom de flesta spelar 1-5u i sina dagböcker anser jag inte kunna bidra med mycket. Bidrar nog mer med något som sticker ut lite, och känslor verkar det ju väcka hos en del
Citat:
Ursprungligen postat av Stix
Låt oss säga att dina spel har oddset 2.00 och att du på dessa spel har en hit-rate på 60%.
Ett flatbettande med konstant unit-insats på dessa spel skulle alltså ge en ROI på 120%.
Vi antar med andra ord att du är en hyfsad sharp.
2,4,8,16,32,64,128 --> 7 vinnande spel för att passera ditt mål.
60%=3/5
(3^7)/(5^7)=0,0279936
Du har 2,8% chans att få din tusenlapp till 128k.
Är du tillräckligt bra på att hitta spel och har bråttom till målet är det alltså en värd taktik.
(Men om du lyckas på något av de första försöken blir du ju personligen ansvarig för alla rookies som genast spelar bort hela månadspengen.  )
Hade du dock varit i närheten av att vara "en hyfsad sharp" ser jag ingen anledning till att pyssla med den här typen av lotteriverksamhet.
Kycklingfilé... 
|
Ganska rimliga uträkningar. Vad menar du med "hyfsad sharp"? Kan väl avslöja att min ordinarie spelkassa ligger på 20-30k. Inget man kan leva på alltså, men det ger ofta någon extra trevlig utekväll varje månad. OM man skulle lyckas nå 10 000 bara en enda gång med en tusenlapp (som säkras upp om inte första spelet misslyckas) så är ju det ett väldigt kraftigt tillskott till kassan som används för det mer seriösa spelandet. Lite rörigt, men hoppas du fattar lite av det!