Inga spel igår, och tur var det med facit i hand. Nu är det helg, och utbudet är som vanligt enormt. När utbudet nästan är för stort gäller det att begränsa sig, och inte spela på allt som ser bra ut. Till en början håller jag därför mig till England idag, kanske blir det mer ikväll. Jag har hittat flera bra spel, bland annat ett jag anser vara så säkert som bara går inom fotbollen:
Sunderland - Liverpool Bortalaget flest hörnor (1,48)
Detta spel kan användas till en maxinsats, till att höja oddset på kuponger, eller bara att se gå in och ångra sig i efterhand. Jag antar att de flesta har sett ett par matcher med Liverpool den här säsongen. De dominerar i stort sett varje match, men kan inte göra mål. Ineffektiviteten skapar en hel del hörnor, och man snittar utan problem flest hörnor i ligan (nästan 2 fler per match än de närmaste bakom). Sunderland skapar därmed ganska få hörnor, och bara två lag är "sämre" i år.
Sunderland är ett mycket bra hemmalag, men det ska inte stoppa spelet. Matchodds på en Liverpoolmatch är uteslutet, men hur hårt jag än försöker kan jag inte se en annan utväg än att Liverpool vinner hörnorna. Jag känner mig oerhört trygg med detta spelet (förhoppningsvis sagt utan att jinxa det).
Måste även ge överspelet i Wolves - Blackburn en stor chans att gå in, och en dubbel behöver inte vara fel om man spelar sådana. Brighton bör också vinna, men jag litar inte helt på det laget för tillfället (X-varning), och avstår därför. Jag lägger alltså mina pengar på hörnorna. 1,48 är inte mycket, men enligt mig ett enormt överodds.
Hoppas på en bra speldag för samtliga!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|