Jag gör ett nytt försök, den här gången garanterar jag att Liverpools matcher inte kommer med. Det är bara den dryga timman till avspark, men så går det när man sover länge.
Idag vänder jag mig mot Tyskland, och Regionalliga Syd. Fjärdeplacerade Worms har länge haft en väldigt bra form, och har fem raka segrar. Nu möter man ligans formsvagaste lag i Hoffenheim II, som trots bortastyrka förlorat två raka bortamatcher. Formen är helt bedrövlig, och chansen till de högre placeringarna är därmed i stort sett borta.
Jag kan inte garantera att följande stämmer, men en kompis jag diskuterar tips med kom med denna info - matchen skulle spelats igår, men fick skjutas upp. Bortalaget hade endast 7 tillgängliga spelare till matchen (hört något enstaka rykte om en bussolycka, kan det stämma?), och fick till idag på sig att hämta upp lite ungdomsspelare. Det säger sig själv lite hur liten chans laget har. Formsvagt, extrema mängder avbräck, och kanske det tuffaste möjliga motståndet.
Jag förväntade mig odds kring 1,40. Det visade sig att Unibet erbjuder 1,80. Betfair är redan en bit lägre, så jag återgår till mitt gamla Unibet med detta spel. Ta skadeinfon med en nypa salt, men i vilket fall som helst anser jag att Worms ska ha en tillräckligt bra chans både för att ge bra värde till 1,80 och att inleda en ny serie på.
Hoppas återigen på en bra speldag för samtliga (som inte spelar emot mig)!