Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-18, 09:39   #1
joemag
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

2012-03-18 Luleå - AIK (Elitserien)



Datum: 2012-03-18
Tid: 15:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Elitserien
Match: Luleå - AIK
Period: ft

Spel: AIK
Insats: 1
Odds: 3.71
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Jag lägger en unit på att AIK avslutar serien idag i Luleå. Laget har nu tre raka mot Luleå och AIK står med allt utom skridskospetsen i semifinal och jag tror att det kan avgöras idag och när oddset är 3,71 kan jag inte motstå att spela en liten peng.

AIK har tre raka vinster mot Luleå som jag nämnde förut och allt momentum med sig. Senast vann man med hela 4-1 mot Luleå. Matchen var i och för sig hemma men matchen innan det blev det vinst med 3-2 på bortaplan. AIK har enligt mig en av Sveriges bästa målvakter i Viktor Fasth, som fortfarande har ett par procent till sin högsta nivå, och Sveriges bästa anfallspar i Gynge och Rosen. Ingen av dem har kommit upp till sin högsta nivå i detta slutspel dock, tillsammans har dem bara gjort 2 poäng på alla fyra matcher. Att dem har många procent kvar till toppnivån och att Fasth fortfarande kan bli bättre.

Luleå där emot har nog inest inne insett att racet är kört. Trots det kommer man inte vika ned sig på hemmaplan! Jag ser dock ett par problem från dem:

Nummer 1: Jonas Gustavsson når definitivt upp till Viktor Fasth. Han når inte ens upp när Fasth har en dålig dag!
Nummer 2: Det faktum att dem fortfarande förlorar trots att dem stoppar motståndarlagets vassate forwardspar måste vara jobbigt.
Nummer 3: Luleå har fortfarande favoritskapet på sig efter att ha valt AIK och AIK vinner. Det är inte kul och tändvätska till AIK

Det jag har försökt att få fram är att jag tycker det är värt en liten peng att AIK vinner till det fantastiska oddset. Laget är i bättre helt igenom enligt mig och egentligen borde oddset ligga på runt 3 +- 0,2.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oscar4122 (+3), perssah (+4), nausea (+3), kmet (+3), Xibbelito (+3)
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat