V4 Bergsåker 21/3
Lite seg idag så det får bli ett lite kortare inlägg. Slänger ut lite snabba tankar innan finputsen börjar. Så får vi hjälpas åt att hitta dragen och spikarna.
V4-1:
1-2-4-7-8
Har alltid haft svårt för lågklassiga kallblod. Svårberäknade och galopplystna. 1-2-4 känns givna men tycker inte skrällarna 7-8 känns så mycket sämre. Täckt med fem! 5-9 vägrar ju vinna och 6 tvivlar jag på både gällande form och kapacitet.
V4-2:
ALLA
Känns vidöppet och skrällen ligger på lut. En felfri 11 med barfotabalans kan vara en rysare att se upp med lite extra. Visat upp några riktigt vassa spurter emellanåt.
V4-3:
12-13-15
Måste räcka med dessa hästar. Mest kapabel är kanske 13 i grunden men årsdebut samt en strulig häst i grunden. Farten finns. 12 gjorde fin debut för Bergh senast men loppet blev billigt. Såg dock fin ut och måste med. Den jag tror mest på annars är 15 som tyvärr Håkan E lyckats köra bort lite för ofta för min plånboks skull. Hästen är vass och har en tung spurt och tål säkert lite jobb mot dessa hästar. Kör i tid Håkan! Nu får det vara färdiglekt.
V4-4:
4-6 + fler
Har inte hunnit gå igenom sista än men 4-6 måste självklart med. 4 har inte övertygat helt än på mig och lika givet som att den ska med lika givet är det att gardera den. Uppträder lite ojämnt men om bra dag svårslagen. Skulle däremot 6 funka idag (oj vad den har kostat pengar för mig med alla sina galopper) borde den ha toppchans. Men har galoppskorna på sig för dagen och omöjlig att göra något av därför. Med två favoriter som känns sårbara får vi leta vidare. 5-15 har bra kapacitet vad jag vet. Blir spännande att läsa lite intervjuer och plugga på lite mer här.
Vad tror ni andra?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|