Ämne: Bonustrading
Visa ett inlägg
Gammal 2010-02-23, 21:32   #13
sodomyandlust
 
sodomyandlusts avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 139
Sharp$: 25
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Jag har läst igenom några gånger och måste säga att det verkar intressant. Dock är det en liten sak jag hakar upp mig på. Är det så att man skall spela på samma utfall på både spelbolaget och betfair eller är det så att man ska spela på sådana vad som bara har två utfall och spela ett av varje?

Sen har jag aldrig använt betfair och skulle behöva en liten förklaring om vad "boka" och vad skillnaden är mellan "boka" och "spela.
Boka = Du spelar på att det inte händer
Spela = Du spelar på att det händer

När du bokar och vinner så dubblar du alltid pengarna (om man räknar bort kommissionen)

Exempel:
Du spelar på 1 till odds 2.00 för 300:- på ditt bolag med bonus så bokar du utfall 1 på oddsbörsen till 300:- också.
Slutar matchen med att 1 vinner så vinner du 300:- på bonusbolaget och förlorar 300 kronor på oddsbörsen = +-0
Blir resultatet X eller 2 i matchen förlorar du 300:- på bonusbolaget men vinner 300:- på oddsbörsen = +-0

Du vinner alltså på ett sätt oavsett resultat. Vinner du på bokningen så har du fört över pengarna till oddsbörsen och vinner du på bonusbolaget har du bara omsatt lite extra vilket gör att du kommer närmre omsättingskravet.

Tog ingen hänsyn till kommissionen här, men den är 5% av vinsten på betfair om du ska köra där. Förlorar du på oddsbörsen så drar de inga 5%.
sodomyandlust är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat