Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-22, 18:46   #22
kusagwa
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eddieh Visa inlägg
Ny match ikväll. Och hade det inte varit för den där vidriga joker-regeln som de tillämpar i UK, hade jag lastat hårt på hemmalaget Birmingham. Laget ser i mina ögon ut som ett av ligans starkaste, och att de rankas runt sjunde/åttonde plats i ligan av bolagen är ett skämt.

Låga odds på samtliga av kvällens picks men jag tycker att de "bara" ska sitta. Början på säsongen är alltid lite osäkert med formen på förarna därav håller jag ner insatserna något.

Bara korta motiveringar.

2012-03-22 20:30Elite LeagueBen Barker (Brummies) vs T.Jörgensen (Wolves) -3.5 FT 3.5 1.500


Barker vann för en dryg vecka sedan en stjärnspäckad individuell tävling på den här banan. Jörgensen är en ung dansk som ikväll gör debut på den här nivån. Det jag sett av honom hitills bådar inte gott för Wolves...

2012-03-22 20:30Elite LeagueM.Smolinski (Brummies) vs L.Sowka (Wolves) -2.5 FT 3.5 1.650


Smolinski är en underskattad tysk som har som målsättning att kvala in till nästa års GP-serie. Tror han kommar trivas utmärkt på Perry Barr. Sowka hänger inte med på den här nivån. Har haft det utomordentligt svårt på sina inledande matcher i UK.

2012-03-22 20:30Elite LeagueJ.Auty (Brummies) vs P.Aspgren (Wolves) -5.5 FT 3 1.500


-5,5 mot en så bra förare som Pontus Aspgren känns ju rätt galet. Men faktum är att Josh Auty är något av säsongens utropstecken så här långt i England. Spöade så sent som i söndags Greg Hancock i Sheffield. Den unge britten kör ikväll som reserv och har betydligt lättare heat än Aspgren som kör på den ultrasvåra andrapositionen för bortalaget. 8-9 poäng tror jag att Auty med lätthet plockar. Aspgren har på sina två inledande matcher plockat sammanlagt 1 poäng.

Let's get this

Radiosändning från matchen kommer erbjudas;

http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/bbc_wm
Kul att ni är igång, ska förhoppningvis hänga med hela säsongen. Blir till att rygga mycket.

Förresten två frågor.

1. Finns det någon sida likt oddsportal där man kan jämföra speedway odds på eller måste man kolla upp allt själv?

2. Sitter och tittar på SVS odds (H2H) för GP premiären om en vecka och där får man följande alternativ

Chris Holder 1.8
X 7.2
Nicki Pedersen 1.8

Känns inte det som ett överodds på Holder? Tänker då på att han förra säsongen var bättre, att han är på uppgång (han och Ward är den nya aussie generationen) medan den fule dansken bara blir sämre och sämre samt att den här banan borde passa han bättre. Tänker på att den liknar de stora banor (500-600 meters) som han är uppfödd med i Australien.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat