Citat:
Ursprungligen postat av Stekel
Spara ALLA kulorna till jackpot istället. De kommer tillräckligt ofta och min erfarenhet är att dina vinstchanser på medelhöga utdelningar (50-200k på "allarätts-potten) ökar i större utsträckning än insatshöjningen.
Dessutom kan du ju väga in faktorn att du förmodligen läser på bättre om du spelar med större insats/omgång. Andra sidan av myntet är att det finns en viss risk att du spelar "dåligt" med högre insats av prestationsångest eller vad man nu ska kalla det. Scared money brukar de kalla det i poker-sammanhang tror jag (även i övriga betting-sammanhang antar jag) och är väl när man spelar med för hög insats sett till kassan. Vågar inte plocka bort favoriter eller göra andra mer eller mindre vågade satsningar. Nu är det ju en gemensam kassa ni har, som kanske inte ens är känslig för långsiktig gulning. Dock kan jag intyga att det finns ett psykologiskt känsligt inslag i att spela för bolag då jag själv känner att jag inte gör mig själv rättvisa när jag lägger spel för "mitt" bolag. Skulle gissa att jag inte är ensam om det.
Man kan även överväga att lämna jackpot-omgångarna på V75 utanför. Det finns mer döda pengar pga den höga omsättningen, men spelarna är mer pålästa och det är hög varians jämfört med både V6 och V8. V6 är överlägsen i ur det perspektivet, oerhört stor andel döda pengar där imo.
Lägg det på 1-2 jackpotomgångar i månaden är mitt förslag. Om det blir på V6, V7 eller V8 tycker jag du ska avgöra efterhand listorna kommer ut. Ser det svårt ut så blir det ofta det också. Avstå dessa. Och gå hellre på V6 än V7/V8, trevligare varians där och mycket döda pengar som sagt.
|
Som vanligt visa ord när det gäller travsport
Nu ska jag sätta mig in i reduceringsprogrammet ordentligt (har tidigare bara spelat matematiskt).