Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-26, 17:47   #90
Arch
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6756

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard



Finns nog ett par lag som höjer sig lite över alla andra och resten är ganska nära

Contenders

The Community (isbjörn) är ganska stabilt lag som bör vara "tråkigt-bra" hela året. Stabila spelare igenom utan den där riktiga eliten som kan ensamt vinna veckan. Dock är Uggla lite streaky, så där kan det hända grejer. Haren, Shields, Morrow som 1-2-3 håller gött.


Team Lazlo (Laz) har ett lag som jag gillar, fast det är kanske för att han snodde flera mina spelare. INF kan blir riktigt, riktigt bra om Lawrie och Hosmer kommer upp i de nivåerna de väntas producera på, men OF är svagt, med flera frågetecken. Kershaw och Gallardo är top of the line 1-2 combo och även om jag gillar både Kimbrel och Papelbon så har han betalat för mycket för dem på bekostnad av OF. Ändå, om Lawrie och Hosmer inte är totala busts så kan INF bära offensivt.


Sen är det lag som har lite hål här och där.
Lemmys kan vara bra, men har flera stora skaderisker, som kommer att kosta om de missar samtidigt.
Red Q har problem med Utley, svag SS, Beckham och ett par frågetecken på OF. Dock bra pitching staff
Real Mossen gjorde det bra när det fanns pengar att tillgå, efteråt är det rätt ointressant
Avej - jag gillade iden med Pena och Reynolds (hade de själv i åtanke) men han betalade på tok för mycket. Reynolds kan def producera $25 värde, men om han ska kosta 25, då kan man lika gärna köpa Zimmerman/Panda. Oprövad/skadebenägen/osäker staff
Rozzle bra bats, men flera viktiga frågetecken. Skulle nog ha dubblat upp Dunn med en säkrare 1B även om det ser ut att Dunn är tillbaka. Riktigt bra OF men SPs mindre bra. Gillar inte att det saknas en riktig ace i H2H
Werd skulle gilla det lite för goda staff om han inte hade Berkman och/eller Weeks. Tror inte att Berkman kan upprepa och Weeks är alltid skadad. Skulle hellre ha släppt CJ och byggt om INF
Boone gillar inte pitching. Eller iaf bra pitching. Kommer nog att ställa till lite stora bekymmer om han inte lyckas med streaming
Talys bra upside på SPs som kan ge honom fina stats om de kan hitta rätt. Hanson är dock stor skaderisk. Gillar inte Young som ordinarie 1B, sällan att han upprepar förra året och då hade han ändå bara 11 HRs. Skulle vilja ha mer kraft i OF och lite farligt att förlita sig på en speedster för SBs
Orsta i sanningen ett strikeout lag med 4 av top 10 SPs, men förutom Pujols är det en hel massa offensiva frågetecken. Bör dock inte ha stora problem med att byta några av SPs för bats.
__________________
[aka illen]
MLB 2010 74-83-7 +1.25u
NBA 2013 158-111-5 $$
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat