Ska kolla igenom V4 snart men måste bara passa på att kommentera två av Kihlströms styrningar.
I avd 2 kör han 3 Fight on Line och självklart vinner den om den är på topp och körs för vinst. Viktig info där. Speciellt om den går barfota runt om direkt. Men det räknar jag med då den är MYCKET bättre så. Kan dock inte öppna så fort och är därför knappast gynnad av kort distans så varningsklockor ringer.
Kapacitetsmässigt finns bara en häst som kan utmana och det är 11 Fantoccini. Dock trivs den klart bäst i spets men om 3 är ringrostig kanske den blåser förbi allt ändå? Kanske kan köras till spets tidigt om "Hockey" är vaken. Tror även den har hyfsad chans från "dödens" mot dessa hästar. Såg hur som helst dunderfin ut senast efter galopp på V75 när den joggade med bakom fältet efter tidig galopp. Om barfota igen måste jag dubbla med 11.
Lite frågetecken på förhand kring båda men hittar inget vettigt skrällbud i detta lopp på förhand. Tycker övriga är klart sämre sett till kapacitet. Men kortlopp är alltid luriga om favoriterna är passiva. Hinner inte alltid fram till vinst då.
5 Mellby Venus är en riktig kanonhäst. Stirra er inte blinda på 0 vinster hittills. Varit ute mot tuffa hästar och gjort det jättebra. En stentuff häst som absolut inte saknar skalle. Är dock enbart stark och om man aviserar ett lugnt upplägg kan det bli tufft att hinna på 4 Recess Yen i spets. Men är den bara väl förberedd och körs för vinst räknar jag med att den tuggar ner favoriten utan några som helst problem. Klasskillnad i grunden och just nu är den löjligt streckvärd som spik. OM bra info bank på allt. Viktiga intervjuer från Walmann idag!!! Sen kan Calle gorma hur mycket han vill om att hans häst är stenklar. Kör Örjan, KÖR!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|