Visa ett inlägg
Gammal 2012-03-29, 11:13   #4
copiad

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1373
Standard

Min analys av omgången.

V4-1:
A: 9-5
B: 1-2-12
C: resten

Lite varning för tidig spets på 5 och bestämma. Men trots det är det inte säkert att den vinner och till 74% är det tjänstefel att inte försöka fälla den (vinner ju oftast då tyvärr...). Snabbaste hästen är tveklöst 9 och den rankar jag upp som etta. Med rätt lopp går den en riktigt snabb sista 500 (gick 1.09 i 500 m senast mellan 800-300 kvar) och då blir den svår att stå emot. Skulle kunna räcka långt med båda dessa men vill ha med lägesgynnade 1-2 som visade bra form senast i bra avslutningar. 12 åker med som ett "idiotstreck" på att den såg lite förbättrad ut senast med barfota fram. Men den är LÅNGSÖKT, jag vet! Draget i loppet tveklöst 9. Hoppas inte Örjan "söver" ner alla från spets.

V4-2:
11 Fantoccini

Walmann meddelar skor på 3 samt att den saknar tempo i kroppen. Är ju klassen sämre med skor samt att om tempot saknas i kroppen lär den inte hänga med över dagens korta distans. Från en ganska stark favorit till en helt iskall. Om nu inte 11 körs för vinst känns loppet vidöppet bakom. Avvaktar info från "Hockey" hur han tänker göra med balans och upplägg. Låter det bra spikar jag utan tvekan. Annars får jag tänka om och gardera. Mycket snack om 1 här som närmar sig toppform. Men jag är tveksam till startspåret i första hand då den öppnat långsamt båda gångerna från innerspår. Given vid gardering av 11 men ingn jag dubblar upp mitt system med. Spetsrysarna 2-4 åker också med om gardering. Samt någon/några till ev. Men 3 ratar jag på allt. Känns som ett duktigt avslag på den! Inte gått ngt speciellt med skor samt att den som sagt saknar tempo i kroppen.

V4-3:
5 Mellby Venus

Här ligger Walmann också lågt men här är det medeldistans samt ganska beskedligt motstånd tycker jag. Hon är precis som Fight on Line väl förberedd men saknar tempo i kroppen. Dock är det här ingen speedkula och jag tror hon duger riktigt långt, till vinst, direkt mot passande motstånd. Viktig värmning där. Efter den tas beslutet. 4 är ju en bra häst men inget utöver det vanliga. Given andrahäst ändå vid gardering men jag vill hemskt gärna se att 5 ser bra ut i värmningen så jag kan spika den då spelvärdet är högt. 31% på den är riktigt bra.

V4-4:
ALLA

Gör det lätt för mig här och tar alla då det står skrällopp i mitt program. Man ska inte överanalysera alla avdelningar . Med galopprisk och vingelläge på favoriten samt en märkligt överspelad Kihlström-styrning känns det upplagt för skräll.

Men otroligt viktiga värmningar samt info från "Hockey" väntar innan jag tar något beslut.

Någon som har koll på om Walmanns hästar brukar behöva lopp i kroppen?
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat