Ämne: NHL 4/4
Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-03, 07:58   #3
Galeocerdo cuvier
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Ogiltigt spel-ID: 904468



Gått 16-3-2 den senaste veckan på mina överspel och gillar den här på förhand. Statistik och historik talar för över, två mediokra målvakter, två defensivt mediokra lag och två offensivt starka lag, speciellt Sens.

Hemmalag flest mål kan vara intressant, men oddset lär vara fruktansvärt lågt. 10/10 hemmalag är antingen klara för slutspel men försöker ändå vinna president's trophy/hemmafördel i slutspel osv eller så är de borderline-lag som ligger precis runt strecket och krigar för sista slutspelsplatserna, ex. Stars och Sabres. Hög motivationsfaktor för dessa lag är förhoppningen.

Av bortalagen är endast 3/10 lag inblandade i slutspel, Pens, Rangers och Sharks. Endast en hemma-dog under nattens matcher, Stars - som bör ha en god chans mot Sharks.

Troligtvis lär Home Goals ML hamna på typ 1.10, och skulle inte bli förvånad om handicap för runt 1.9 i odds är -5.5 eller något. Men om oddsen blir hyfsade så lastar jag tungt på hemmalag flest mål.

Efter att jag skrev här så surfade jag runt lite på Covers.com NHL-forum och hittade folk som går i samma tankar,
http://www.covers.com/postingforum/p...&sub=101312043
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+3)

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2012-04-03 klockan 08:28.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat