Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier
Hej. Brukar mest följa och betta på NHL då jag även finner intresse i sporten och att det därmed är en hobby. Men du Eddieh verkar vara riktigt sharp på din specifika inriktning, speedway, blir sugen på att börja rygga.
Men hur ser det ut med oddsrörelser, insatstak, limiteringar och så vidare? Är det stora oddsfall på speedway likt det brukar vara inom mindre sporter och ligor, med andra ord - är det lönt att försöka rygga tror du? Eftersom du verkar ha en riktig näsa för de bra spelen så utgår jag ifrån att de oftast börjar droppa snabbt och i längden är det ju i sådana fall omöjligt att rygga. Keep it up i alla fall.
*Edit* Btw hur lång tid kvar är det på speedway-säsongen?
|
Nej håll dig borta, Galeocerdo cuvier...
Visst är det liten marknad och oddsen slashas oftast snabbt. Speciellt när det gäller ligamatcher. Jag spelar dock för småpengar, mest för att det är en kul hobby. En unit för mig är cirka 125 kr, och med de glasspengarna är jag inte limiterad hos något bolag, förutom Betsafe där jag som mest får spela för 484 kr på vissa H2H:s. Mitt största spel under fjolårssäsongen var för 1500 kr hos Sportingbet (vinst) och där är det iallafall fortfarande grönt ljus.
Bet365 tror jag har det största insatstaket på speedway, enligt "storspelarna". De är å andra sidan det bolag som är bäst på att sätta oddsen.
Samtidigt ska man komma ihåg att oddsen i regel släpps så sent, (oftast runt 3-4 timmar innan start) att det inte hinner bli såna jätteras på oddsen. Känns som att speedway håller på att bli en alltmer populär sport att betta på och det can only be a good thing.
Avslutningsvis så kan jag nämna att säsongen är ung. Elitseriepremiären är den 1 maj avslutas i oktober. I England kör de ända fram till november, och i GP-serien är det tio deltävlingar kvar.