Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-06, 20:10   #25
maddmax

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2012-04-07 Houston Astros - Colorado Rockies (MLB)

Datum: 2012-04-07
Tid: 01:05
Sport: Baseball
Land: USA
Liga: MLB
Match: Houston Astros - Colorado Rockies
Period: ft

Spel: Colorado Rockies ML
Insats: 1.00
Odds: 1.847
Bolag: PinnacleSports

Motivering:
Att spela pa motstandarlaget i en home-opener kan kannas lite tufft ibland. Har kan jag dock inte lata bli da jag tycker mig se en intressant matchup mellan Wandy Rodriguez and Jeremy Guthrie. Vi borjar med Rockies som sag hyffsade ut under forsasongen. Med 17-15 var man fjarde basta lag i National League, 2.5 matcher bakom Cardinals. Offensiven sag inte fantastisk ut (.275 i team-BA) men det finns potential som vi alla vet. Colorado ar ett offensivt lag med flera spelare. Dagens uppstallning ar inte ute annu men jag tror Tulowitzki kommer spela och aven om sa inte ar fallet ar Rockies det battre laget. Jeremy Guthrie kommer till Rockies efter fem sasonger i Baltimore, dar det gatt upp och ner. Han har sett hyffsad ut under forsasongen och jag tror pa honom ikvall. De flesta av Astros spelare har aldrig sett honom, eller endast ett handfull ganger, och i sin enda match mot Astros sa lyste han som en stjarna. Tidigt pa sasongen och Guthrie lar ha fordel.

Astros kommer till dagens match med 14-17 i bagaget fran ST. Offensiven sag minst sagt medioker ut under varen, man ar mer an 20 punkter bakom Rockies i BA (och da kanns anda inte Colorado som mer an medel) och man hade svart att fa folk runt baserna. Dagens lineup ser inte heller farlig ut, Schafer (som dessutom inte ar 100% hel) och Lee ar de enda storre namnen i mina ogon och manga av spelarna som var backups for ett par ar sedan har nu ordinarie platser. Om detta ar p g a de har utvecklats later jag vara osagt men jag tror Guthrie hade kunnat ha en svarare uppgift framfor sig. Wandy Rodriguez har haft en tuff var men satts anda in som nummer ett i deras rotation. Han har ett par-tre riktigt bra sasonger bakom sig, men 7.29 ERA under ST ar inte lovande och det kanns som nagot spokar.

Det som talar emot spelet ar forstas Houstons hemmaplan. Att Wandy ar en leftie ar heller ingen fordel for Rockies, det brukar sagas att pitchers har en liten fordel under de forsta veckorna av sasongen och lefties kanske an mer. Dock har Colorado sett en del av Rodriguez och han har 4.43 ERA med .292 BAA i dessa matcher.

Varderar Rockies chanser till runt 60%.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat