Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-07, 10:16   #1
soulman
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 719
Sharp$: 5947
Standard

Fotboll 7 april


Följande singel spelas i australiensiska A-League Play Off:

Perth Glory-Wellington Phoenix fler än 2.5 mål 2.14@Pinnacle Sports
Shane Smeltz gör mål för Perth Glory 2.60@Bet365

Vi talar här om en "lillsemifinal" där vinnaren går till en "lillfinal" där vinnaren i sin tur går till den riktiga ligafinalen som bestämmer vilka som blir den här säsongens australiensiska mästare. Säsongens tre möten mellan de här lagen har varit målsnåla men jag hoppas på ett annat scenario nu när det handlar om en knockoutmatch där vinna är det enda som räknas. Glory räknas som favoriter men jag hoppas också på ett tänt bortalag, som inte vill göra den 5270 kilometer långa resan i onödan, och förhoppningsvis ett tidigt mål från något av lagen.

I första play off-omgången vann Perth Glory med 3-0 hemma mot Melbourne Heart efter tre mål i andra halvlek av lagets målkung Shane Smeltz (23/16 ligamål). Han verkar äntligen ha kommit igång igen efter en tids måltorka. I sista ordinarie ligaomgången svarade han dessutom för samtliga fyra fullträffar mot Melbourne Victory. Idag bildar han ett vasst anfall med Billy Mehmet (25/6 ligamål). Jag hoppas dessa två får ett bra understöd av bl.a. irländske mittfältaren Liam Miller (22/2 ligamål) som är viktig för lagets offensiv.

Wellington Phoenix vann i sin play off-match med 3-2 hemma mot Sydney FC. I den matchen avgjorde lagets stjärna och playmaker Paul Ifill (21/8 ligamål) på straff i 86:e matchminuten. Lagets två sista matcher i det ordinarie ligaspelet gick också de över den spelade linan. Laget har därmed släppt in minst två mål i sina tre senaste matcher vilket gör att man måste sätta ett frågetecken för lagets defensiv. Jag hoppas på minst två insläppta även idag.

Den första singeln spelas med ganska hög insats medan den andra singeln spelas med måttlig insats. Spelstopp 11.30 men matchen finns också som livespel @ bl.a. Bet365.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strateg (+1), Rejs (+1), NiLu (+2), Soap (+1), Snorkvalpen (+1), KP (+1), aid1989 (+2), karlsman (+2)

Senast redigerad av soulman den 2012-04-07 klockan 10:25.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat