Ämne: V4 Boden 10/4
Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-10, 11:41   #2
copiad

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1373
Standard

Omgången känns vansinnigt svår och öppen. Mycket pga att det snöat i Boden och banan förväntas bli riktigt tungsprungen. Lite chansartat med andra ord idag. Bjuder på lite hästar som jag tycker känns intressanta spelmässigt men bjuder inte på ngt förslag då det känns väl chansartat. Vet inte om barfota funkar idag men vissa har anmält runt om och vi får väl avvakta värmningarna och se om dom verkligen går så under loppen.

V4-1:
Lågklassiga kallblod och spontana känslan är USCH! Verkar dock som om 2-4-5-6 och 3 har bästa farten. Dom på start verkar gå väl så fort som dom på tillägg så matematiskt sett känns tilläggen chanslösa. Men med dagens bana vet man aldrig. Blir nog minst 2-4-5-6 för mig iaf.

V4-2:
4 var direkt usel senast i årsdebuten. Men skor då. Nu anmäld barfota runt om och med lopp i kroppen. Dessutom riktigt startsnabb. Räknar med att man tar sig förbi 2 från start här och kör i spets. Om formen är hyfsad och det funkar med barfotabalans idag är det god vinstchans. Jag "chansspikar" då spelvärdet är skyhögt. 26 % just nu! I normal form och på normal bana hade det varit klart. Nu blir det en chansspik bara på känsla. 4 gjorde flera riktigt bra lopp förra året och jag köper inte alls att 2 är storfavorit. 4 har mött och slagit mycket bättre hästar än dessa tidigare. Men frågetecken för form samt bana gör att det inte går att lämna klartecken.

V4-3:
Ett vansinnigt svårlöst lopp där 1 blivit märkligt och löjligt stor favorit. Imponerade inte alls senast och även om man säger att den kommer vara förbättrad idag är det ingenting som jag tänker gå på. En av flera. Här vimlar det av tänkbara skrällbud. Min första idé var 10 som jag vet är en riktigt bra häst när den går barfota runt om. Tyvärr anmäld med skor idag. Räknas ändå till löjliga 3 % men med barfotabalans kunde man tom gjort något med den. 11 och 13 anmälda barfota runt om. Mycket intressant. 11 är förvisso ganska hårt betrodd men fortfarande väldigt streckvärd. Får se vad barfotabalansen kan ge. Form har den hur som helst. 13 streckad på 1 %. Kapabel häst i grunden som inte kan öppna. Därför är spåret inget jätteminus. Uppfräschad nu och brukar gå bra efter vila. Ska bli kul att se om barfota gör hästen lite säkrare på benen. Felfri och om barfota faller väl ut kan det mycket väl vara så att det här är hästen med bäst fart i loppet. 1 %!!! Se upp! 12 är en stark rackare som säkert gynnas av tungsprunget underlag. Gjorde bra lopp efter vila senast och var mycket nära 1 i mål efter ett tungt slutvarv. Tokgiven till 8 %. Finns fler drag men jag väljer att lyfta fram 10-11-12-13 i första hand.

V4-4:
6-7-8-9-12-13-14 borde räcka långt i sista. 8 är väl ändå given etta i loppet då den förmodligen är bästa hästen. Men jag vill nog sitta kvar med dessa streck i sista. Men absolut inte fel att spika 8 om man nu vill det. Jag går för stooora pengar idag på lunchen.

Lycka till alla! Idag behövs nog turen mer än någonsin...
copiad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat