Lite sammanfattning. Brukar inte glutta på andras tips men just idag kändes det rätt att kolla på TT:s V86-förslag. Tycker dom känns väldigt rätt ute på förhand i dom flesta lopp. Så här tänker jag nu med färgning av TT (skäms lite). Men har man bara gjort läxan själv innan så är det ok.
V86-1: 1-2
Dubblar systemet med 1 här också. Och inte enbart för att TT tror på den också utan för att Stig H låter riktigt nöjd med vad den uträttat i jobben under vintern. Känns allmänt bättre tycker han och det är stora ord från Stig H. Och hästen var ju bra redan innan.
V86-2: 1-3-5-6-10-11-12-13-15
Snor TT:s hästar rakt av. Tror själv att det räcker med sju streck men känns heltäckt med streck för 3 och 11 också. Här har TT info på att 1 ska köras i spets antar jag eftersom dom kör utgång på den. Jag kör nog alla rakt av med kanske ett par C-hästar.
V86-3: 4-5
Var ju inne på att spika 4. Men rädd för Melander-årsdebuter där det ofta saknas tempo i kroppen på hästarna. Skulle den svika borde väl 5 vinna. Toppspurtade senast. Tycker loppet är dåligt. Hade rankat den som klar tvåa och när TT låser på båda kan väl jag också göra det?
V86-4: 4-7-10
Än så länge nöjer jag mig med dessa med 4 som solklar etta. Ser att TT har med 3-8-11 också. 8 har jag ju varit inne på som idiotskräll. 11 vet jag är en bra häst och ska räknas men 3 måste dom ha bra info på såhär i årsdebuten. Gick ju inget speciellt förra året. Får se om intervjuer och sko- och balansinfo får mig att fega med dessa streck. Men dom kör mycket riktigt utgång på 4. Och den är ju fortfarande en rolig och trolig spik på ett litet system. Eller ett större också för den delen.
V86-5: 3-6-10 och möjligen 5
Är helt inne på deras tre-hästarslås här. Känns jättestarkt. Är dock liite sugen på 5 också som kollas upp.
V86-6: alla (utom 5-7-13)
Känns som ett skrällopp även om jag gillar tion en hel del. Här nöjer sig TT med åtta streck men jag är än värre och fläskar på med hela elva streck för att känna mig säker.
V86-7: 2-4-11
2-11 var jag helt inne på tidigare. Såg att dom rankat upp 4 och då den är i ny regi Hultman har dom säkert bra info på den. Här kan det löna sig att strecka på. TT låser på åtta streck. Men jag kommer nog att nöja mig med tre streck om det inte dyker upp en bra spik till.
V86-8: 1
Både jag och donkyklonk var inne på spets och slut på 1. Även TT spikar och från mycket trolig spets lär den få bestämma och bör bara vinna ett sånt här lopp då.
MEN som vanligt bestäms ju inget nu. Vi har intervjuer, banans beskaffenhet, värmningar och sko-info att beakta. Får vi se vad det blir för utgångar och spikar till slut. Hoppas någon av oss kan komponera rätt och vinna lite deg. Lycka till alla!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av copiad den 2012-04-11 klockan 14:49.
|