Tycker mig ha hittat ett riktigt guldkorn i fredagens Bundesliga match;
Stuttgart att vinna över Werder Bremen @ 1.85 (vågar mig även på -1 Asian @ 2.47)
Stuttgart har otroligt fin form, vet inte vad man käkade under vinteruppehållet men dem senaste 10 matcherna har man 7-2-1 (8 raka utan förlust) och gjort 29 mål, alltså 2,9 i snitt per match!
Ingen glömmer väl den där galna matchen borta emot Dortmund där man gjorde 4 mål och fick med sig poäng emot serieledarna (starkt!), efter det har man krossat Mainz med 4-1 och Augsburg borta med 3-1. Hemma har man 4 vinster och en oavgjord dem 5 senaste, målskillnad förkrossande 14-2!
Bremen är påväg i motsatt riktning, 1 vinst dem senaste 8 matcherna och vinstlösa i 5 raka. Man har dessutom släppt in mål i 5 raka matcher och borta har man 3 raka utan vinst och endast 1 gjort mål på dem 3 matcherna. 1 vinst på dem senaste 11 bortamatcherna är verkligen inget facit som skrämmer ett i form Stuttgart.
Man kan se ett mönster i Bremens bortaspel, när man möter bra lag har man sällan ens en gnutta chans. Dortmund förlusten med enbart 1-0 var det enda "OK" resultat man haft emot nuvarande topp 4, Schalke vann med 5-0, BM med 4-1 och Monchengladbach med 5-0. Detta var topp 4, nu möter man ett i form lag 5...
Jag tror definitivt att Stuttgart har bra chanser och gissar att oddset droppar innan matchstart, -1 Asian och -1.5 HCP är också värda att se över med tanke på ovanstående.