Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-14, 11:44   #1
soulman
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 719
Sharp$: 5947
Standard

Fotboll 14 april


Följande singel spelas i kinesiska Super League:

Dalian Aerbin-Henan Jianye fler än 2.5 mål 1.95@Bet365

Möte här mellan nykomlingarna och jumbon (16:e) Dalian Aerbin (5 0 3 2 8-11 3) och ligatian Henan Jianye (5 2 0 3 5-12 6).

Dalian Aerbin har gjort mål i sina fyra senaste ligamatcher och tre av dessa har dessutom gått över 3.5 mål. På hemmaplan har laget spelat 1-1 mot Liaoning Whowin (5:e) 3-3 mot Dalian Shide (13:e). I senaste ligamatchen blev det förlust med 1-3 borta mot Shanghai Shenxin (7:e). Chilenske anfallaren och målkungen Gustavo Canales (5/3 ligamål) visar form med tre mål i sina fyra senaste ligamatcher. Anfallsmässigt ser det bra ut med spelare som Gustavo Canales, Mile Sterjovski, Peter Utaka och Yu Dabao. Defensivt får man emellertid sätta frågetecken med elva insläppta mål på fem ligamatcher.

Henan Jianye inledde säsongen katastrofalt med tre förluster i ligaspelet. Det ska tilläggas att detta var mot förhållandevis bra motstånd men 1-10 i målskillnad på de tre inledande matcherna får betecknas som mycket dåligt. I de två senaste har dock en uppryckning skett med två raka vinster och mycket av detta beror på stekhete zambesiske landslagsmannen Christopher Katongo (5/4 ligamål). Senast vann laget hemma mot Changchun Yatai (6:e) med 2-1 och i matchen före blev det också vinst med samma siffror borta mot Guizhou Renhe (8:e). I de här två matcherna har Katongo svarat för Henan Jianyes samtliga mål.

Hos hemmalaget har jag inte kunnat få fram något om nya skador eller avstängningar. Hos bortalaget saknas hursomhelst brassen och Henan Jianyes främste målgörare förra säsongen, Leandro Netto (5/1 ligamål), som blev utvisad senast och därför borde vara avstängd. Han har hittills inte varit så het och som sagt det motsatta gäller Chritopher Katongo som jag hoppas fortsätter på den inslagna vägen när det gäller målproduktion. Jag hoppas och tror på minst tre mål i den här matchen. Henan Jianye har gått över 2.5 mål i samtliga fem ligamatcher vilket också talar för överspelet.

Av de bolag jag har koll på så är 1.95@Bet365 överlägset högst och värt att satsa på. Singeln spelas med ganska hög insats. Spelstopp 13.00 men matchen finns troligen också som livespel @Bet365.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Semicolon (+3), kingofding (+1), Strateg (+1)

Senast redigerad av soulman den 2012-04-14 klockan 11:52.
soulman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat