Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-15, 10:10   #77
Wagner

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Surebets är ju ett eget ämne. Och det här klippet, som har några år på nacken, från Pokerforum är lika aktuellt nu som då. Fast allt har blivit mycket värre och problemen fler.
Spoiler:
Om man hade "rulle" så skulle Martingale göra mig rik men va f*n det finns ju limitar, d*****r också.

Och sitter du och spelar på deras odds som sticker ut så märker dom det per automatic och du får slashad limit eller så blir du tom "kickad". Finns bookiesar som har stängt mina konton. Vissa har jag kontot kvar på men 0 i limit, vissa har 50 spänn mm. Och ska man göra surebets så räcker inte 10 eller 20 bookiesar. Dom flesta bookiesarna vill bara ha "soffkunder" dvs dom som tittar på en match och för spänningen skull så gör dom ett bet och helst ska dom göra en multipel.

På dom flesta siterna kan du inte ens se vad du har för limit. Så hittar du ett surebet, ohhh mumma säger du och räknar ut hur du ska spela och börjar med 1 sedan X och när du ska spela 2 så har du inte limit för att spela för så mycket du vill. Damn vad händer nu? Räkna också med att du kanske inte har pengar på det kontot för du måste ligga ute med mycket pengar överallt, så måste ju VISAkortet fram, för det är bråttom och många tar ut avgifter på det, så där försvinner någon %. Sen kan bookiesen också säga att dom skrev ut fel odds så därför cancellerar dom. Eller så kan dom säga att dom vände på oddsen. Dom kan tom cancellera ett bet efter matchen.

Vi kan ta Ifx exempel på surebet:
"Not true. Det uppkommer sådana matcher några gånger om dagen. Tex finns just nu 8.64% garanterad avkastning på matchen Vélez Sarsfield - Boca Juniors.
bet365 erbjuder 1a till 3.2
bet365 erbjuder X till 2.9
Interwetten erbjuder 2:a till 3.8

Dock kan det vara jobbigt att beta på tre olika bolag och det gäller att vara snabb och ha stenkoll på om man har gränser för hur mycket man får satsa."

Här har vi ett surebet på bara 2bookies (inte ofta det händer). 2 stora och kända bolag som bet365 och Interwetten. Ja vad är dom kända för, jo slasha limitar och det ordentligt. På en argentisk match med ett nytt konto kanske du kan få spela nån tusenlapp. Men det går fort ner. Bet365 kan jag tex spela några tior (kommer inte ihåg då det var evigheter sedan jag använde dom). Fick tom med ett brev ifrån dom. Interwetten ja där fick jag en limit på 100kr rakt av pga ett bet på en "skum" match. Där det inte slashas så mycket är på dom stora ligorna och cuperna (undantag för UEFA-cupen) som Premier League, Serie A, Primera division och Champions league på dom europa baserade bookiesarna. NBA, NFL, NHL och MLB på dom USA baserade bookiesarna. Men hittar man surebets på dom ligorna?

Sen finns det siter som sticker ut t ex om dom är nya och vill uppmärksamhet. Men det dom tar i risk på det oddset är inte mycket så ganska snabbt så är det slashat. Ta t ex 24h. När dom startade så hette dom unitedbet, dom hade alltid högre odds på favoriten på dom svenska matcherna för att locka kunder.

Ni är ett antal år försent ute. När bookiesarna började komma upp på nätet så satte alla sina egna odds dvs det fanns skillnader. Nu kollar alla på varandra så att inte folk kan göra surebets. Många låter tom andra bookies göra jobbet åt dom, då dom väntar med att lägga ut odds i olika ligor och glor på vad dom andra har, sen lägger dom ut sina egna. När bookiesarna började komma på börsen så blev det en skillnad. Nu skulle aktieägarna gynnas. Att ha en jämn bok räckte inte. Vad gör vi för att tjäna mer pengar, jo man "kastar ut" dom vinnande spelarna.

Att göra subets är inte vägen till att tjäna pengar på sportsbetting.
Och säger nån att den gör feta pengar på surebets (att ha en betalsite som ger ut surebets räknas inte) vill jag gärna se bevis. Visst kan man tjäna en slant på surebets men räkna ut vad du får för timlön för att få den slanten.

Får jag 1.80-2.30 på slantsingling så spelar jag bara det ena oddset. Surebetspelaren spelar bara till 2.30 om han samtidigt får spela andra sidan till 1.80! Förstår man inte vad som är rätt så är man ohjälplig.

Visst. Fick jag satsa en miljon på bägge sidor och vikta insatsen så skulle jag också spela till 1.80 vid 50/50. Men det är teori. Verkligheten ser som bekant inte ut så.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat