Mina snabbtankar.
1: 1-2
Kanske är 1 klar från spets (om den nu spetsar). Men 2 var ju rysligt förbättrad barfota runt om senast och jag måste bara dubbla med den. 3 står näst på tur men känns allt lite överstreckad och den får visa lite mer innan jag plockar med den.
2: ?
Bara fläska på. Den av dom mest betrodda som inte galopperar vinner väl? Ger mig inte ens på en rank eller analys. Jag betalar för många.
3: ?
Är rådvill här. Om Anders S får till styrningen med 11 borde den ha klart störst vinstchans. Men bakspår över kort med dålig kusk är ju inget att lita på helt. Spetsar 1 lär den bli svårslagen. Är dock ojämn i sitt uppträdande. 2 har jag jagat ett tag och får den sitt lopp i ryggar har den alltid en vass spurt till slut. Finns flera till skrälldugliga här. Får se hur jag gör. Första känslan när jag såg startlistan var att 11 bara vinner. Gjorde ett otroligt bra lopp senast och kanske är den bara bäst?
4: 3-4-6-10-11-12-13-14
Jättefint långlopp där jag vill ha med alla dessa streck. Märkligt bortglömd är 13 som är en riktigt bra häst. Årsdebut förvisso men 5 % är ett skämt.
5: 7
Spets och slut på bästa hästen då Stig H låter jättenöjd med den inför årsdebuten.
6: 3-4-6
Borde räcka fint. En felfri 6 kan bli svårtuggad men 3 har jag lirat två starter i rad och även om den inte vunnit har den sett smällfin ut och gått jättebra. Dags idag!? Tyvärr verkar alla skrika ut den. Hade hoppats på att bli lite mer ensam om mitt superdrag 4. Men TT hade snappat upp den såg jag. Synd. Men 2 % nu är ju bara så fel det kan bli. Mötte mycket bättre hästar senast och gick jättebra till slut i en snabb avslutning. Är lite ojämn men vid bra dag är den given i segerstriden. Se upp!!!
Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|