Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-16, 21:04   #13
criba

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 575
Standard

Avdelning 1 2140 auto – Volvias lopp – Stoeliten

Spetsstriden: Jorma är ju en av de bättre bilkuskarna och kan säkert få bra fart på 1 K.L.M Prelong men hon kan knappast stå emot 2 Calamara Donna som jag tror Johan skickar iväg till spets trots att det är årsdebut. Väl där så tar det inte många steg innan Åke är framme och övertar med favoriten 4 Merger Blue Chip. som sedan körs i spets.

Analys: Lika bra att gå ut hårt och spika direkt. Mycket av svaret står i spetsstriden där de invändiga alla släpper till 4 Merger Blue Chip. Hon lär vara ännu bättre nu än senast i comebacken och hon vart klart bra redan då även om hon bröt ut lite sista 50 metrarna. Hon visade riktigt bra kapacitet redan ifjol vid några imponerande segrar. Hon är komplett som häst då hon är mycket startsnabb, stark som en oxe och dessutom har ett bra sista halvvarv att bjuda på. Hon har tidigare vunnit klart mot dessa djur tidigare och tror hon gör det nu igen från spets. Bara att hoppas att innerspåret är bättre än i lördags annars får jag gå ut i trädgården direkt… Hon vann sin enda Åbystart. Bakom nämns förstås främst klasshästen 6 Matiilde Tröjborg som är en av Danmarks allra bästa hästar då hon är i full form. Ifjol nämndes hon till och med som en Elitloppskandidat. Gick anständigt i sin årsdebut senast men borde kanske hållit undan efter en snällt lopp i spets. Är säkert bättre nu men kommer aldrig förbi Åkes från start och får då harva i dödens. Noterbart är att hon vunnit 4 av sina 5 starter på Åby men har då släppts till spets några gånger och den respekten och vänligheten får hon alltså knappast nu från kung Åke. Har svårt att se henne eller någon annan hota favoriten från spets. Skulle Jorma lyckas svara ut 2 Calama Donna och få rygg ledaren så har vi däremot ett lurigt läge då Åkes andrahäst titt som tätt skräller till. Det är det värsta hotet mot min spik men jag spelar på att Johan hinner förbi och då slipper jag bry mig om detta. Övriga hästar är klassen sämre och i stoeliten är det ovanligt att lågprocentarna vinner. Smackebonk på Åke alltså!

Min rank: A:4 B:6,1 C:7,5,8,9 D: 2,11,3

Hämtat från www.gratistravtips.se

Har nu uppdaterat med sistaminutentips

Senast redigerad av criba den 2012-04-21 klockan 07:56.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat