Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-21, 05:19   #18
vessl123

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1817

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Zimond Visa inlägg
Jag vet inte hur mycket du har sett av Barcelona den här säsongen, men Cesc har varit bäst när han spelat som anfallare/falsk nia/tia i en 3-4-3 uppställning. Hans passningsspel, bland annat, håller alldeles för dåligt tempo för att spela på mittfältet i Barcas 4-3-3. Än så länge iaf. Det har blivit mycket bättre.

Men ja. Kontinuerliga målskyttar har varit ett problem för Barca i år, även om dom har haft Messi som gjort 60 nånting mål. Samma problem fanns dock även under hösten då chanser missades till höger och vänster, även med David Villa på planen. Ett av många exempel nedan.

http://www.youtube.com/watch?feature...VstTPDM#t=537s

Jag ser varenda match Att du säger att Cesc passar som bäst som falsk nia i dagens Barca kanske stämmer. MEN han har fortfarande knappt gjort en enda lysande insats sedan man besegrade Valencia i spanska cupen. Han har varit stundtals bra, men ofta medioker. Positionen Cesc hade i onsdags var inte rätt. Han tog djupledslöpningar från instick, som han helt ärligt är för slö för att egentligen klara av att ta. Och när insticken kom perfekt på foten så missade han målchanserna. En roll han helt enkelt inte känns bekväm i.

Hur man ska spela med honom har jag helt ärligt inte riktigt lyckats förstå. Så länge Xavi, Iniesta och Thiago är friska är jag rädd att han får agera rotationsspelare. I anfallet går Pedro, Cuenca Tello(?) före i dagens läge, då de erbjuder rörlighet och slit som Cesc inte är i närheten av, i mitt tycke!
vessl123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat