Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-21, 12:39   #137
dellgren
Super Moderator

dellgrens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kicken Visa inlägg
Italien har helt plötsligt blivit andrafavorit hos oddssättarna. Så bra är väl inte låten?
Nej, verkligen inte. Men det kommer säkerligen att ändras innan finalen väl går av stapeln. Anledningen till att Italien kommer ligga högt upp hos oddssättarna tror jag är på grund av att juryrösterna säkerligen i år igen kommer att gå till just Italien. Dom återkom ju till ESC förra året (efter drygt 15 års frånvaro) och jag tror att ALLA vill att Italien ska stanna kvar i tävlingen. Då kan man sköta det på ett snyggt sätt genom juryn som dessutom består av "kunniga" musikexperter i alla länder. Och Italien har ju en bra låt rent musikaliskt men som jag påpekat innan så tror jag den är för svår för den breda massan. ESC av idag ska vara relativt lättuggat...

Oddsen kan möjligen också förändras till imorgon redan eftersom det ikväll är en stor konsert i Holland där 24 av årets bidrag kommer att uppträda på scen. Sverige kommer inte att närvara utan det är mer de länder som verkligen behöver marknadsföra sig som kommer vara med i år. Jag vet inte om det kommer livesändas på nätet någonstans men det kan säkerligen påverka oddsen eftersom dom flesta artisterna kommer framträda live.

De som ska vara på scen ikväll är:
Irland, Spanien, Azerbajdzjan, Frankrike, Lettland, Österrike, Ungern, Finland, Ukraina, Grekland, Slovenien, Turkiet, Litauen, Schweiz, Bulgarien, Holland, Belgien, Albanien, San Marino, Moldavien, Portugal, Rumänien, Malta och Makedonien.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat