Visa ett inlägg
Gammal 2012-04-23, 13:53   #9
NoobieClown

NoobieClowns avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 5042
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Även tidningar som Ronden, Guiden, Vi Tippa, DN, Aftonbladet, Expressen etc skall ju ge tipsförslag till det mesta man kan spela på, och jag kan inte tänka mig att någon på dessa redaktioner lämnar in alla förslag till V3, Trio, V4 och lunchdubblar som man publicerar. Det skulle kosta 20-25.000kr/vecka och även om ett och annat förslag sitter så är spelnettot tveksamt.
Håller med dig i det mesta men tycker inte man kan jämföra med ovanstående tidningars tips. Finns det någon som tror att de lämnar in de tipsen som skrivs i tidningen? Möjligen så lämnar dom in V75 och V86 tillsammans på redaktionen men de har inte det "ansiktet" att de lämnar in de förslag som dom lämnar. Det har däremot speciellt TT och SS som skryter så fort de har något litet att skriva om. Får dom inte någon vinst kan de t.o.m. skryta om att det som köpte tjänsten banne mig fick läsa positivt från tränaren på 45 oddsaren som vann. Sen att dom själv inte vann eller för den delen inte ens hade med denna skräll spelar mindre roll. När dom sen då vinner oavsett summa så skrivs det alltid "Vi vann bla bla bla". Tidningar som Vitippa, ronden osv skriver (iaf har jag för mig detta) mer i stil med 30.000:- i utdelning på vårt lilla system, eller den som ryggade vårt system i lördags fick 15.000:-. Kan ha fel där men som jag skrev innan så skriver tex TT och SS i den stilen att dom vann, dvs att dom spelar alla sina rekar/förslag.

Jaja nu fick jag avreagera mig lite på dessa elefanter
Missförstå mig rätt nu, jag läser TT och SS då jag tycker om att få så mkt info som möjligt innan jag bygger mina spel, men jag följer aldrig deras förslag. Intervjuer, vinklar samt annan info är dock overderlig och tar annars mkt lång tid om man själv ska göra det.
Kan f.ö. tillägga att jag fått förfrågan om jag ville köra spelförslag på V65 under en period av en av "dom stora" men tackade då nej då "lönen" var skrattretande. Visserligen var det då under en prövotid och endast 1-2 dagar i veckan. Någon annan som vet vad vissa av dessa personer tjänar?

Mvh
Mr Bister (för att ta en känd skribents underskrift)
NoobieClown är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat